Podle výzkumu dáváme přednost kvalitě před cenou

Podle výzkumu dáváme přednost kvalitě před cenou

27.03.2014 ČTK

Čím se řídíme při nakupování? Jak se mění chování zákazníka?

Téměř polovina lidí se při nákupu potravin řídí jejich kvalitou, třetina preferuje cenu. Nejvíce lidem v obchodech chybí čerstvé zboží, jako je ovoce, zelenina či pečivo, vyplývá z výzkumu chování spotřebitelů, které letos v prvním čtvrtletí uskutečnila firma KPMG Česká republika. Na dnešní konferenci Očekávaný vývoj potravinářského průmyslu v Brně jej prezentoval její zástupce Karel Růžička. 
    KPMG dělala výzkum podruhé, opakovala jej po roce mezi 1000 respondenty, z nichž 70 procent tvořily ženy, které častěji nakupují základní potraviny. Téměř polovinu vzorku tvořili řadoví zaměstnanci. 


    Ve srovnání s loňským rokem přibylo lidí, kteří si hlídají zemi původu, jen deseti procentům lidí je původ zcela lhostejný. Zhruba 80 procent spotřebitelů preferuje české potraviny, vyplývá z výzkumu, ač data o dovozu potravin mohou hovořit jinak. 
    "I nadále většina spotřebitelů chodí nakupovat potraviny do prodejen velkých obchodních řetězců, nicméně toto číslo se zmenšuje. A ukazuje se, že pečivo, ovoce, zeleninu, maso a uzeniny kupují lidé čím dál více ve specializovaných obchodech či na tržištích," uvedl Růžička. Totožný trend vyplynul i z výzkumu spotřebitelského chování, který prezentovala před měsícem Státní zemědělská a potravinářská inspekce. 
    Z výzkumu KPMG také vyplynulo, že šest z deseti lidí utratí za měsíc za potraviny pro sebe nejvýše 2000 korun, více než 3000 korun vydá jen sedm procent lidí. "Tito lidé nenakupují více, ale vybírají dražší potraviny," interpretoval výsledek Růžička. 
    Letos poprvé se v dotazníku objevila otázka, zda by lidem vadily uzavřené obchody v den státních svátků a v neděli. Dvěma třetinám by to nevadilo, naopak 13 procentům ano. Zbývajícím by vadily zavřené obchody buď v neděli anebo ve svátek.


Mohlo by vás zajímat

MISTROVSTVÍ V MÍCHÁNÍ KOKTEJLŮ: PO 11LETECH ZVÍTĚZIL ČECH

06.05.2024 | Mistrem světa v míchání nealkoholických koktejlů Mattoni Grand Drink 2024 se dnes v Karlových Varech stal Martin Vogeltanz. Po 11 letech tak zvítězil Čech, a to potřetí v pětadvacetileté historii soutěže. Vybrala ho odborná porota z 19 barmanů z celého světa, kteří postoupili do finále. Kromě titulu mistra světa získal také finanční odměnu 10 000 dolarů (téměř 233 000 Kč). Vítězný koktejl Nature bude také v nabídce Mattoni barů na Mezinárodním filmovém festivalu Karlovy Vary od 28. června do 6. července.

FRANCIE HLÁSÍ REKORD: BAGETA JE VĚTŠÍ NEŽ MRAKODRAP

06.05.2024 | Francouzští pekaři v neděli upekli nejdelší bagetu na světě a překonali tak rekord, který dosud v Guinnessově knize rekordů drželi Italové. Bageta, kterou vytvořili na okraji Paříže v obci Suresnes měřila 140,5 metru. Informoval o tom dnes server BBC.

STÍN NAD BUDOUCNOSTÍ OLIVOVÉHO OLEJE: TRANSFORMACE V ODVĚTVÍ

06.05.2024 | Výrobci olivového oleje čelí jednomu z nejsložitějších období v historii. Zpravodajskému serveru CNBC to řekl největší producent olivového oleje na světě, španělská společnost Deoleo. Na vině je změna klimatu, prudký růst cen, vysoké úrokové sazby a vysoká inflace. Odvětví proto podle něj musí projít hlubokou transformací.

Nové číslo CZ TEST právě v prodeji!

202405

Zajděte si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách Kaufland, Albert, Globus, Tesco a COOP, na vybraných novinových stáncích sítě Valmont a dalších, včetně vybraných poboček České pošty.