Jak Slováci na pivo přesedlali (Čechy ale neporazí)

Jak Slováci na pivo přesedlali (Čechy ale neporazí)

28.07.2020 | Spotřeba piva na Slovensku loni stoupla třetím rokem v řadě a dosáhla nového maxima za posledních deset let. Vyplývá to z údajů, které zveřejnil slovenský statistický úřad. K oblíbeným značkám patří v zemi česká piva.

<

Podle dřívějšího průzkumu se mezi Slováky zvyšuje zájem o nealkoholická a ochucená piva, stejně jako o pivní speciály. Každý obyvatel více než pětimilionového Slovenska loni v průměru vypil 77,9 litru piva, nejvíce od roku 2009. Meziročně spotřeba tohoto alkoholického nápoje stoupla v zemi pod Tatrami o 5,1 litru. Spotřeba piva na Slovensku navzdory jejímu růstu v posledních letech zaostává na Českem, kde loni v přepočtu na hlavu vzrostla o dvě velká piva na 142 litrů.

Jedničkou na slovenském trhu s pivem je skupina Heineken. Druhou pozici si udržuje japonská skupina Asahi prostřednictvím společnosti Plzeňský Prazdroj Slovensko, která na Slovensku prodává také některé české značky piv v čele s Pilsner Urquell. Zatímco spotřeba piva na Slovensku loni vzrostla, konzumace dalších alkoholických nápojů, tedy lihovin a vína, se naopak snížila. Pokračoval také růst spotřeby nealkoholických nápojů.

Letošní spotřebu piva a dalších nápojů patrně ovlivní dřívější karanténní opatření proti šíření koronaviru, kvůli kterým nemohly bary a restaurace na Slovensku déle než dva měsíce fungovat v obvyklém režimu.

PŘEDPLATNÉ

Mohlo by vás zajímat

Nákupní panika se nekoná, lidé ale upřednostňují online obchody

17.09.2020 | Internetové supermarkety Košík.cz a Rohlik.cz sledují od konce prázdnin zvýšený zájem o své služby. Vyšší poptávka se se začátkem školního roku podle nich dala čekat, na růst počtu nákupů mají ale vliv i zpřísňující se opatření proti koronaviru. Současný stav se však podle prodejců nedá srovnávat se situací na jaře, kdy lidé uskutečňovali nákupy na hranici paniky.

Někdo to rád čokoládové. Tipy, jak nechat namlsat tělo i duši

14.09.2020 | Včera oslavila čokoláda svůj svátek - 13. září je každoročně Mezinárodním dnem čokolády. Každý z nás, kdo jí má rád ale ví, že žádný speciální den nepotřebujeme - protože na mlsání se hodí všech 365 dní v roce. A tady jsou tipy, jak si užijete ještě víc!

Penny bude opět uklízet Česko: Přidáte se?

16.09.2020 | V sobotu 19. září 2020 proběhne v rámci celé republiky úklidový den již tradiční akce Ukliďme svět, ukliďme Česko. PENNY je i v letošním roce partnerem akce a prostřednictvím svých marketingových a komunikačních kanálů zve k zapojení širokou veřejnost.

Nové číslo CZ TEST právě v prodeji!

Zajdětě si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách BILLA, PENNY MARKET a KAUFLAND a na vybraných novinových stáncích sítě Valmont