5 chyb, které restaurace dělají na webu nejčastěji

5 chyb, které restaurace dělají na webu nejčastěji

11.12.2014 webnode

Schované kontaktní informace a otevírací doba nebo jídelní lístky ve formátu nevhodném pro mobilní telefony... co rozčiluje na portálech restaurací vás?

Hosté se na webu restaurace chtějí dozvědět především kontaktní údaje, otevírací dobu a obsah jídelního lístku. Čím dál více návštěvníků také přichází na stránky z mobilního telefonu. Průzkum společnosti Webnode.cz na vzorku 500 restauračních webů zjistil, že většina stránek hostům zbytečně komplikuje život. A že se na webech opakuje několik základních chyb.

„Velká část webových stránek restaurací je zbytečně komplikovaná. Návštěvník se kvůli tomu dostává jen obtížně k informacím, které ho zajímají. Důraz na přehlednost a jednoduchost je čím dál důležitější i proto, že informace o restauraci hledá řada hostů až na ulici, tedy ve svém mobilním telefonu,” říká k průzkumu Petr Bláha, country manažer společnosti Webnode.cz, na jejíž platformě běží v Česku 200 tisíc firemních stránek.

1. Kontaktní informace jsou schované

Adresa podniku a telefon pro rezervace by měl host najít na první pohled. “Ideálním místem je pro ně záhlaví nebo patička webu, aby byly viditelné ze všech podstránek. Ne vždy totiž návštěvník přijde na titulní stránku webu, někdy ho vyhledávač pošle hlouběji,” radí Petr Bláha z Webnode.cz.

Pokud restaurace tyto informace umístí na homepage i do záhlaví/zápatí webu, má jistotu, že je potenciální host nepřehlédne. Z průzkumu Webnode.cz přitom vyplývá, že adresu má na titulní stránce jen 52 % podniků, s telefonem je to o trochu lepší, zde podíl činí 61 %.

Myslete také na hosty, kteří se k vám vydávají poprvé. K adrese umístěte mapu, která se dá přibližovat a oddalovat i prokliknout do mapové aplikace. Neuškodí ani popis cesty autem či od nejbližší zastávky MHD.

2. Špatně umístěná otevírací doba

Také otevírací doba je údajem, který by měl být viditelný na první pohled. Na titulní stránce ho však má podle průzkumu jen 46 % restaurací. Problém mají podniky i s umístěním otevírací doby na podstránky webu. “Základem je opět otevírací doba v záhlaví či patičce webu v kombinaci s homepage. V rámci podsekcí hosté tento údaj nejčastěji hledají na stránce s kontakty,” říká Petr Bláha.

3. Menu v pdf nebo wordu

Otevírání menu v externím souboru typu pdf nebo doc je dalším častým nešvarem, který hostovi ztěžuje cestu k rychlému získání informace. Statistiky Webnode.cz říkají, že jídelní lístek takto vystavuje kolem 20 % českých podniků. Nezdá se to mnoho, na druhou stranu pro hosta na mobilním telefonu bývá často menu v dokumentu nepřekonatelnou překážkou.

4. Web nepřizpůsobený mobilním telefonům

Návštěvnost z mobilních telefonů roste, u restaurací se může pohybovat i v desítkách procent. Horším případem jsou weby ve flashi, které se například hostům s mobilním zařízením od Applu vůbec nezobrazí, o trochu lepším pak komplikované stránky, které se neumí přizpůsobit malé obrazovce telefonu. “Vžijte do role hosta, který si u vás rychle potřebuje rezervovat místa, přitom má k dispozici jen telefon s mobilními daty. Podaří se mu to bez naštvání?” radí majitelům Petr Bláha.

5. Příliš velký důraz na méně důležité informace

Celých 95 % restaurací uvádí mezi kontaktními údaji e-mail, 86 % podniků má na webu fotogalerii. “Je samozřejmě dobře, že tyto informace host na webu najde. Pokud je to ale za cenu toho, že jsou stránky podniku příliš komplikované a drahé na údržbu, aniž by se například uměly přizpůsobit mobilním telefonům, není to pro hosty, a tedy ani pro restaurační byznys ideální,” dodává Petr Bláha.

2

 




Mohlo by vás zajímat

Tři vína z 18. století se ve Francii vydražily za šest milionů Kč

27.05.2018 | Na východě Francie se dnes vydražily tři vzácné lahve žlutého vína z oblasti Jura ročníku 1774, a to v přepočtu za více než šest milionů korun. Jedna se prodala za 107.700 eur (2,8 milionu Kč), druhá za 76.250 (dva miliony Kč) a třetí 73.200 (1,9 milionu Kč).

Coca-Cola bude v Praze vyrábět rostlinná mléka pro Evropu

29.05.2018 | Nápojářská společnost Coca-Cola HBC ČR a Slovensko dnes otevřela v pražských Kyjích dvě zmodernizované linky za více než 300 milionů korun. Bude nově vyrábět nápoje rostlinného původu, tzv. rostlinná mléka, pod značkou AdeZ pro 11 evropských států, v ČR a na Slovensku se začnou prodávat na přelomu roku.

Chléb je opět v kurzu. Jak poznat ten nejlepší?

24.05.2018 | Díky populárním farmářským trhům se v posledních letech stal hitem chléb kvasový. Přitom už v 15. století za vlády Jiřího z Poděbrad se peklo dvanáct druhů chleba. V České republice přitom máme dnes více než 700 pekáren, které vyrobí denně zhruba milion pecnů. Jak ale poznat ten skutečně kvalitní?

Nové číslo CZ TEST právě v prodeji!

202405

Zajděte si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách Kaufland, Albert, Globus, Tesco a COOP, na vybraných novinových stáncích sítě Valmont a dalších, včetně vybraných poboček České pošty.