06.02.2014 ČTK
V Brně dnes začalo druhé kolo hodnocení soutěže Pivex
V Brně dnes začalo druhé kolo hodnocení soutěže Zlatý pohár pivex - pivo 2014. V soutěži je letos 51 značek piv z 15 českých pivovarů. Degustátoři dnes mohli poprvé ochutnat i vzorky minipivovarů. Letos je jich v soutěži deset s 15 značkami piv. Oproti loňskému roku to znamená mírný nárůst. Organizátoři soutěže to dnes řekli novinářům.
Výsledky 22. ročníku Pivexu organizátoři zveřejní 24. února v Brně na úvod galavečera pivovarníků a sladovníků České republiky. Ve stejný den se v Brně uskuteční vůbec poprvé odborná degustace sudových piv. Do prvního ročníku jednokolové soutěže se přihlásilo sedm pivovarů se 12 vzorky. V osmi případech jde o ležáky a ve čtyřech o výčepní piva. "V České republice je taková hodnotící degustace sudového piva unikátní," uvedl Richard Morávek z pořádající agentury SNIP & CO.
Výrobci podle něj vítají novou soutěž především proto, že se v posledních letech výrazně změnil poměr spotřeby sudových piv ve prospěch lahvových. Hlavními hodnotícími kritérii obou pivařských soutěží jsou chuť, plnost, vůně, říz a hořkost piv.
Titul šampiona v zatím posledním ročníku soutěže Zlatý pohár Pivex - pivo roku 2013 získal Zubr gold z přerovského Pivovaru Zubr. Stejná značka piva vyhrála i kategorii světlých výčepních piv. Nejlepší kolekci piv měl Pivovar Litovel.
25.03.2024 | Na Zelený čtvrtek 28. března se v celé České republice i na Slovensku začne už tradičně čepovat Zelené pivo z pivovaru Starobrno. Letos už po devatenácté. Celkem budou mít pivaři a všichni příznivci speciálu s nezvyklou barvou k dispozici 4 920 hektolitrů. Zeleným pivem si mohou připít všichni v Čechách i na Moravě, aktualizovaný seznam všech provozoven se Zeleným pivem na čepu zájemci najdou před Velikonocemi na webových stránkách www.zelenepivo.cz.
22.03.2024 | Svůj mistrovský um předvedl jako semifinalista největší kulinární show amatérských kuchařů MasterChef a svými recepty inspiruje dál. Vyzkoušíte také velikonoční nádivku Pavla Berkyho?
19.03.2024 | V syrovém stavu o své kvalitě nic moc nevypovídají. Ukázaná platí. Překvapení, co že si to spotřebitel právě odnesl domů, se ukáže až po uvaření. Zatímco u jedné značky by zaplesalo i srdce pravého Itala, jiné těstoviny připomínají blátivou břečku a těžko se dopátrat, jaký vůbec měly tvar před vložením do vroucí vody. Přesto ale existují vodítka, která zaručí šťastnou ruku při výběru.