Zelená zelenina, bylinky, klíčky i pampelišky aneb Co vyzkoušet na jaře

Zelená zelenina, bylinky, klíčky i pampelišky aneb Co vyzkoušet na jaře

25.03.2020 | Jarní očistou můžete skvěle nastartovat tělo pro lepší stravování. Jednoduše vyměňte nezdravé suroviny za zdravější a prospěšnější. Na jaře snižte zejména příjem tuků, začněte přidávat více syrové zeleniny a vyražte i na bylinky.

<

„V nadcházejících jarních dnech si dopřejte co nejvíce čerstvých syrových potravin, zelených divoce rostoucích bylin a potravin s vysokým nutričním složením bez zbytečných aditiv, konzervantů a dalších umělých látek,“ říká Barbora Hernychová z Probio.cz. Sbírejte mladé lístky kopřiv, pampelišky, medvědí česnek, bršlici či popenec. Z divokých bylin připravíte skvělé pesto, divoký špenát či si je přimíchejte do zeleninového salátu a polévek.

Odlehčete svému zažívacímu systému

Do svého jídelníčku pravidelně zařazujte potraviny bez lepku – pohanku, jáhly, rýži, čirok či quinou. „Nejlépe v bio kvalitě,“ dodává Barbora Hernychová. Připravte si koktejl z vloček (ovesné, špaldové, pohankové, z jednozrnky apod.), ovoce a obilninového nápoje. Přidat můžete i nejrůznější semínka. Slunečnice, dýně, len, konopí a další jsou vynikajícím zdrojem živin. Obsahují cenné mastné kyseliny, minerální látky a vitaminy. Jako přílohu vyzkoušejte lehký kuskus, bulgur, polentu či si uvařte křupavou dvouzrnku. Jsou výborně stravitelné a chutnají i dětem.

Zpestřete si jídelníček

Jarní detoxikace je skvělou příležitostí k objevování nových surovin. Zkuste čirok, adzuki (fazole), červenou pšenici, pučálku nebo pražmo apod. Luštěniny jsou výborným zdrojem bílkovin a základem mnoha výtečných polévek a salátů. Připravte si zeleninový salát s cizrnou či fazolemi, jednoduchou čočkovou polévku nebo pomazánku. Mladé klíčky a výhonky jsou zdrojem živin. Klíčit můžete například mungo. Výhonky pak jednoduše přidejte k hotovému pokrmu či je chroupejte jen tak, jsou příjemně křupavé, šťavnaté a nasládlé. Výborně chutná naklíčený hrášek, cizrna, vojtěška či řeřicha. Nedílnou součástí detoxikace je dodržovat dostatečný pitný režim (voda, bylinné čaje) a pohyb na čerstvém vzduchu.

PŘEDPLATNÉ

Mohlo by vás zajímat

FAO: Ceny potravin v červnu poprvé v letošním roce vzrostly

03.07.2020 | Světové ceny potravin v červnu poprvé v letošním roce vzrostly. Mírně tak oživily po prudkém propadu způsobeném pandemií nemoci covid-19. Index, který sleduje ceny obilovin, rostlinných olejů, mléčných výrobků, masa a cukru na mezinárodních trzích, vzrostl proti předchozími měsíci o 2,4 procenta na 93,2 bodu. Vyplývá to ze zprávy, kterou dnes zveřejnila Organizace OSN pro výživu a zemědělství (FAO).

Tip na rychlou večeři: Udělejte masovou pomazánku

13.05.2020 | Recept na masovou pomazánku z měkoučkého vepřového masa se vám bude určitě hodit. Pomazánku si můžete dát ke svačině, večeři nebo prostě jen tak. Časová náročnost přípravy tohoto jídla je asi 10 minut.

Ideální snídaně? Kaše. Tady je 5 tipů, které si připravit

06.07.2020 | Pět pracovních dní v týdnu, 5 inspirací pro milovníky kaší. Protože není nic lepšího než začít hektické ráno zdravou bombou, která vám dá energii do celého dne.

Nové číslo CZ TEST právě v prodeji!

Zajdětě si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách BILLA, PENNY MARKET a KAUFLAND a na vybraných novinových stáncích sítě Valmont