Za potraviny utrácíme víc než loni

Za potraviny utrácíme víc než loni

01.10.2013 | Za potraviny utratí 66 procent Čechů víc peněz než loni, nejčastější útrata je okolo dvou tisíc korun na osobu za měsíc.


     Podle ceny nakupuje potraviny 82 procent lidí, polovina obyvatel proto sleduje pravidelně slevové letáky prodejců. Ukázal to průzkum Stem/Mark pro společnost Cetelem.
    Zdražování potravin vnímá 97 procent obyvatel, 87 procentům přitom zdražování vysloveně vadí. Dvě třetiny lidí utratí v současné době za potraviny v obchodech více než před rokem, nejčastěji měsíčně o 200 až 500 korun na osobu, 30 procent lidí své výdaje na potraviny ani přes rostoucí ceny nezvyšuje.
    Dvě pětiny respondentů utratí měsíčně za potraviny 1500 až 2500 korun, téměř čtvrtina pak dá od 2500 do 3500 korun. Vyšší výdaje, tedy nad 3500 korun, uvedlo 12 procent dotázaných. Naopak do 1500 korun se vejde 27 procent lidí. Tyto útraty však nezahrnují jídlo v restauraci, obědy v restauraci v pracovní dny a podobně.
    "Zvyšující se výdaje za potraviny nemusí poukazovat jen na samotné zdražování, ale rovněž na to, že někteří lidé místo stravování se v restauracích či fastfoodech kupují potraviny v obchodech a dělají si častěji svačiny do práce nebo si častěji vaří," uvedl ředitel marketingu Cetelem Tomáš Siegler.
    Dvě třetiny lidí podle průzkumu považují své výdaje za potraviny za přiměřené (64 procent), zhruba každý čtvrtý až pátý (22 procent) si myslí, že jeho výdaje jsou vysoké, 11 procent obyvatel nakupuje potraviny výhradně podle ceny.

shopping


    Pro devět lidí z deseti je přitom důležité, zda kupují kvalitní potraviny, přesto jenom každý pátý čte informace o jejich složení. Daleko víc Čechy zajímají data spotřeby a údaje o minimální trvanlivosti, těm věnuje malou pozornost jen osm procent lidí.
    Z průzkumu také vyplynulo, že zhruba polovina lidí pravidelně sleduje slevové letáky prodejců. S kvalitou svého stravování je spokojeno 13 procent Čechů, 59 procent je spíše spokojeno, 26 procent spíše nespokojeno a dvě procenta jsou zcela nespokojena.

PŘEDPLATNÉ

Mohlo by vás zajímat

Jídlo před lety a nyní: Jak se změnilo menu Čechů?

13.06.2019 | Už v roce 1920 totiž začali českoslovenští statistici zaznamenávat, po jakém zboží je největší poptávka. Většině z nás asi nechybějí fronty na banány nebo poválečná potravinová krize, přesto bychom si z minulosti pár tipů mohli přenést i do současnosti – třeba snahu zužitkovat potraviny co nejvíce, vytvářet co nejméně odpadu nebo posílit nákup regionálních potravin.

V KFC bude podvodník. Zatím prý jen na zkoušku

17.06.2019 | Řetězec rychlého občerstvení KFC známý obalovanými kousky kuřecího masa chce oslovit i ty, kteří maso nejedí. Ve 20 britských restauracích bude od příštího týdne do poloviny července nabízet sendvič, v němž je místo plátku kuřecího rostlinná bílkovina. Bude-li o novinku dostatečný zájem, zváží KFC její trvalé zařazení do nabídky, uvádí britská média.

Češi vypijí průměrně 98 litrů minerálky ročně

18.06.2019 | Z ochucených vod zákazníci nakupují tradičně nejvíce citronovou, pomerančovou a příchuť lesního ovoce. Vzrůstá ale i obliba i jahody, grapefruitu a mixu citrusů. Podle posledních údajů maloobchodního auditu společnosti Nielsen tvoří minerálky a stolní vody u nealka až 61 procent veškeré jeho spotřeby, která celkově roste.

Vychází červnový CZ TEST

V prodeji již od 27. 5.