Veganská zmrzlina má desítky příchutí, v Brně na ni stojí fronty

Veganská zmrzlina má desítky příchutí, v Brně na ni stojí fronty

15.07.2018 | Netradičními příchutěmi a veganským zpracováním láká zákazníky zmrzlina Božský kopeček, která rozšířila tradiční cukrárenskou nabídku v Brně.

Charakteristické prodejní vozíky mohou lidé potkat na různých místech, třeba na Zelném trhu u nich bývá za pěkného počasí dlouhá fronta. Jeden kopeček stojí 30 korun, zákazníci si ho mohou dát do kompostovatelného kelímku.

Cena je podle prodejce přiměřená. "Není to drahé. Velikost kopečku je 100 gramů, jinde je to 40 nebo 50 gramů a stojí 15 korun. A suroviny, co tam jsou, jsou tak drahé, že je nikdo jiný nepoužívá," řekl ČTK majitel Božského kopečku Milan Blatný. Mezi tyto suroviny patří například hroznový cukr získaný přírodní cestou ze sušené hroznové šťávy.

Zákazníky mohou zaujmout i některé neobvyklé příchutě, v nabídce se jich podle Blatného střídá více než sto. Lidé se nemusí bát, že si koupí příchuť, která jim nebude chutnat. "Každý zákazník může zdarma ochutnat všechny zmrzliny na stánku," dodal Blatný.

K oblíbeným příchutím patří levandulová s borůvkou. V nabídce se objevuje také třeba mučenková zmrzlina nebo příchuť subtropického ovoce fejchoa.

V současnosti má Božský kopeček v Brně šest pojízdných vozíků. Další nabídku přinášejí kamenné cukrárny na Mendlově náměstí a v Jiráskově ulici.

Podle agentury Nielsen stouply prodeje zmrzliny v loňském roce o procento na 34,3 milionu litrů. Spotřebitele neodradilo ani zvýšení průměrné ceny za litr o tři procenta na téměř 91 korun. Letos hlásí velcí výrobci další nárůst, pomohlo jim teplé dubnové a květnové počasí. Například firma Prima uvedla, že květnové prodeje se jí meziročně zvedly o 25 procent, červnové pak proti dlouhodobému červnovému průměru o devět procent.

Zkušenosti Božského kopečku říkají, že pokud přijdou v létě chladné dny, klesne prodej o třetinu až polovinu. To firmě komplikuje obchod, protože zmrzlinu na rozdíl od řady konkurenčních zmrzlináren vyrábí jen dva tři dny před prodejem, a musí tak pečlivě sledovat předpověď počasí.

Božský kopeček věnuje pozornost také ekologické stopě. "My už v cukrárnách používáme jenom kukuřičné PLA kelímky," uvedl Blatný. Do budoucna zavádí v prodejnách také kompostovatelná brčka.

Záměrem je i prodej nanuků. Ovšem kvůli snaze o plně kompostovatelné obaly se plán odsouvá. Jako obalový materiál chtějí v Božském kopečku použít folii z kukuřičného škrobu. "Už jsme to otestovali a chtěli jsme to objednat, a najednou z prodejce vylezlo, že je dodací lhůta dva měsíce. Nakupovat paletu obalů ke konci sezony je hloupost," dodal Blatný.

PŘEDPLATNÉ

Mohlo by vás zajímat

Podporovat uzeniny z dovozu? Není proč

21.05.2019 | Uzeniny obecně nemají zrovna pověst, kterou byste si dali do rámečku. Dát si párek, opéct špekáček nebo zavařit na knedlíky s uzeným k Čechům ale patří. Tyto výrobky se nikdy nezařadí mezi potraviny, které by se doporučovali ke každodenní konzumaci, na druhou stranu jsou mezi nimi obrovské kvalitativní rozdíly, tak proč si raději nepřiplatit za garantovanou kvalitu, kterou najdete i pod českou vlajkou?

Voda je zdravá. Stále ale dáváme větší přednost slazeným colovým nápojům

24.04.2019 | Pravidelný pitný režim je bezesporu důležitý. Vedle toho, kolik toho vypijeme, je ale důležitá i volba samotných nápojů. Mezi obecně doporučované jako zdraví prospěšné patří především voda, čaj a čerstvé ovocné nebo zeleninové šťávy. Praxe ale ukazuje, že lidé neraději volí colové nápoje, ve kterých je mnoho cukrů.

Proč má v 21. století alergii na mléko každý druhý?

24.04.2019 | Jednou z nejčastěji zmiňovaných skupin potravin, které různí spasitelé lidstva nedoporučují spotřebitelům k pravidelné konzumaci, jsou mlékárenské výrobky. Možná proto, že samotné mléko je fakticky jediným běžně konzumovaným nápojem živočišného původu, přičemž dnešním, nutričně hodně nebezpečným trendem, je spotřebitele od konzumace potravin živočišného původu cíleně odrazovat.

Porce květnového čtení míří do sítě!

V prodeji již od 30. 4.