Veganská zmrzlina má desítky příchutí, v Brně na ni stojí fronty

Veganská zmrzlina má desítky příchutí, v Brně na ni stojí fronty

15.07.2018 | Netradičními příchutěmi a veganským zpracováním láká zákazníky zmrzlina Božský kopeček, která rozšířila tradiční cukrárenskou nabídku v Brně.

Charakteristické prodejní vozíky mohou lidé potkat na různých místech, třeba na Zelném trhu u nich bývá za pěkného počasí dlouhá fronta. Jeden kopeček stojí 30 korun, zákazníci si ho mohou dát do kompostovatelného kelímku.

Cena je podle prodejce přiměřená. "Není to drahé. Velikost kopečku je 100 gramů, jinde je to 40 nebo 50 gramů a stojí 15 korun. A suroviny, co tam jsou, jsou tak drahé, že je nikdo jiný nepoužívá," řekl ČTK majitel Božského kopečku Milan Blatný. Mezi tyto suroviny patří například hroznový cukr získaný přírodní cestou ze sušené hroznové šťávy.

Zákazníky mohou zaujmout i některé neobvyklé příchutě, v nabídce se jich podle Blatného střídá více než sto. Lidé se nemusí bát, že si koupí příchuť, která jim nebude chutnat. "Každý zákazník může zdarma ochutnat všechny zmrzliny na stánku," dodal Blatný.

K oblíbeným příchutím patří levandulová s borůvkou. V nabídce se objevuje také třeba mučenková zmrzlina nebo příchuť subtropického ovoce fejchoa.

V současnosti má Božský kopeček v Brně šest pojízdných vozíků. Další nabídku přinášejí kamenné cukrárny na Mendlově náměstí a v Jiráskově ulici.

Podle agentury Nielsen stouply prodeje zmrzliny v loňském roce o procento na 34,3 milionu litrů. Spotřebitele neodradilo ani zvýšení průměrné ceny za litr o tři procenta na téměř 91 korun. Letos hlásí velcí výrobci další nárůst, pomohlo jim teplé dubnové a květnové počasí. Například firma Prima uvedla, že květnové prodeje se jí meziročně zvedly o 25 procent, červnové pak proti dlouhodobému červnovému průměru o devět procent.

Zkušenosti Božského kopečku říkají, že pokud přijdou v létě chladné dny, klesne prodej o třetinu až polovinu. To firmě komplikuje obchod, protože zmrzlinu na rozdíl od řady konkurenčních zmrzlináren vyrábí jen dva tři dny před prodejem, a musí tak pečlivě sledovat předpověď počasí.

Božský kopeček věnuje pozornost také ekologické stopě. "My už v cukrárnách používáme jenom kukuřičné PLA kelímky," uvedl Blatný. Do budoucna zavádí v prodejnách také kompostovatelná brčka.

Záměrem je i prodej nanuků. Ovšem kvůli snaze o plně kompostovatelné obaly se plán odsouvá. Jako obalový materiál chtějí v Božském kopečku použít folii z kukuřičného škrobu. "Už jsme to otestovali a chtěli jsme to objednat, a najednou z prodejce vylezlo, že je dodací lhůta dva měsíce. Nakupovat paletu obalů ke konci sezony je hloupost," dodal Blatný.

PŘEDPLATNÉ

Mohlo by vás zajímat

Rohlík za 1,50 Kč. Spotřebitelé jásají, pekaři se děsí krize

22.01.2020 | Svaz označil rozhodnutí řetězce za nešťastné, do budoucna by mohlo vést k problémům pekáren, ukončení jejich výroby a nahrazení čerstvého pečiva dopékanými zamrazovanými polotovary.

Popcorn: Zdravá kukuřička pro děti nebo časovaná bomba?

30.12.2019 | Stále častěji se setkávám s maminkami, které svým dětem nabízejí misky plné právě vypukaného popcornu. Na tom by nebylo nic zlého, pokud by se tak dělo jen výjimečně a s vědomím, že dítěti rozhodně nedávají nic dobrého. Opak je pravdou – vždyť je to přece „kukuřička“ a ta, jak je známo, do dětského jídelníčku patří, tvrdí většina z nich.

Triky výrobců: Je celozrnný chléb vždy celozrnný?

03.01.2020 | V poslední době se stále více spotřebitelů orientuje na potraviny, které se řadí do oblasti tzv. zdravé výživy. Může mít ale spotřebitel vždy jistotu, že si pod názvem celozrnné pečivo kupuje opravdu odpovídající výrobek?

Nové číslo CZ TEST právě v prodeji!

Zajdětě si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Lednové číslo koupíte v prodejnách BILLA, PENNY MARKET a KAUFLAND a vybraných novinových stáncích sítě Valmont