Už žádné emise: Výroba brambůrků bude ekologičtější

Už žádné emise: Výroba brambůrků bude ekologičtější

18.06.2019 | Výrobce Strážnických brambůrků, jímž je firma Petr Hobža SNACK, investuje do modernizace a rozšíření výroby v příštích dvou letech až 140 milionů korun. Díky nové technologii bude výroba ekologičtější a denní kapacita výroby se posune z 12 až 13 tun na 30 tun, uvedl v tiskové zprávě pro ČTK výrobní ředitel firmy Libor Hobža.

Jde o největší jednorázovou investici v historii firmy, která odráží rostoucí oblibu u zákazníků a neustále zvyšování prodeje. Letos se bude instalovat a spouštět nová výrobní technologie, příští rok hodlá společnost investovat do nových výrobních a skladovacích prostor. "Díky zvýšení kapacity budeme připraveni rozšířit slaný sortiment o další typy produktů," uvedl obchodní ředitel Petr Hobža mladší. Brambůrky dostanou nové příchutě, zároveň firma počítá se zcela novými výrobky.

Pod novou technologií se skrývá nová fritéza, která využívá rekuperace k ohřevu oleje pro smažení, využije se tedy odpadní teplo. "Jedná se o uzavřený systém cirkulace odpadních par, jejichž opětovné použití vede k minimalizaci emisí oxidů dusíku a oxidu uhličitého. Množství těchto plynů uvolňovaných do ovzduší splňuje i nepřísnější limity podle směrnic EU. Výroba nebude mít žádný komín, který by cokoliv vypouštěl do ovzduší, půjde o zcela uzavřený systém," uvedl Libor Hobža.

I zákazníci se mohou těšit na výhody

Díky nové technologii se zvýší i efektivita výroby, proto se bude příští rok stavět nová hala pro skladování. "Budeme moci lépe a rychleji reagovat na specifické objednávky," uvedl Petr Hobža mladší.

Výrobce již loni připravil několik tematicky laděných limitovaných edic brambůrků pod novou značkou Hobžovy brambůrky. V investicích do jejich designu a nových příchutí pokračuje i letos.

Firma v posledních letech roste nejenom v Česku, ale hlavně v zahraničí. "Právě rostoucí poptávka v blízkém zahraničí, ale i například ve Spojených státech nás dovedla až k tak razantnímu navýšení výroby," řekl Petr Hobža mladší. Kvůli tomu bude nutné mírně zvýšit i počet zaměstnanců.

Nejsou to chipsy!

Loňský obrat firmy, která vznikla před 31 lety, dosáhl 165 milionů korun a zisk před zdaněním přesáhl deset milionů. Brambůrky se od chipsů odlišují tím, že chybí proces blanšírování, tedy propláchnutí lupínků vodou před smažením. Výroba je sice složitější, ale zůstává výraznější bramborová chuť.

PŘEDPLATNÉ

Mohlo by vás zajímat

Petr Skoček: Pivo budu vařit v Británii dál, brexitu se nebojím

11.12.2019 | Petr Skoček spolu s několika dalšími Čechy i Brity provozuje v Londýně vlastní pivovar, který každý měsíc uvaří 40.000 litrů piva. Dopadů odchodu Británie z Evropské unie na své podnikání se nebojí.

Kdo má chránit děti před neetickou reklamou na nezdravé potraviny?

06.12.2019 | Kamion se sladkým kofeinovým nápojem, fialová kravička, barevná duha bonbonů, sladký méďa s čokoládou v bříšku… Mediální masáž nabírá na obrátkách a soustřeďuje se na děti – právě ty totiž často rozhodují o tom, co se bude nakupovat. Je to ovšem fér? Dětská reklama sice funguje už od 50. let, ale nyní se ocitáme na tenkém ledě reklamní etiky, kterou si, i když je do jisté míry regulována předpisy, může každý uchopit podle svého marketingového gusta.

Strouhankový prosinec + tipněte si, který měsíc se strouhanka prodává nejméně

10.12.2019 | Zatímco v roce 2014 se v jeho pekárenských společnostech prodalo 2 563 tun strouhanky, loni vzrostl její prodej až na 4 108 tun. Za posledních pět let tedy stoupl prodej strouhanky o více než 60 procent.

Nové číslo CZ TEST právě v prodeji!

Zajdětě si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Prosincové číslo koupíte v prodejnách BILLA, PENNY MARKET a KAUFLAND a vybraných novinových stáncích sítě Valmont