Tři výrobci a prodejci nápojů umožňují třídit plechovky

Tři výrobci a prodejci nápojů umožňují třídit plechovky

30.11.2018 | Česká asociace WIACA (Wine in a Can Association) dnes odstartovala kampaň za recyklaci nápojových plechovek. Její tři členové - výrobci a prodejci nápojů Secco+, Vi Wine a Smarty - poskytují možnost vrátit plechovky na vybraných prodejních místech a současně i vratnou zálohu.

Vytříděné plechovky členové asociace na vlastní náklady dopraví do recyklačního zařízení v zahraničí. V dnešní tiskové zprávě to sdělila WIACA.

V České republice podobné zařízení není, plechovky se speciálně nerecyklují. Kampaň s názvem #replechuj má být příkladem pro největší výrobce piva, nealkoholických či energetických nápojů. Tři členské společnosti podle WIACA ročně emitují statisíce plechovek. Roční produkce při započtení plechovek od piv a dalších nápojů v ČR je v řádech desítek milionů.

"Hliníku, ze kterého se plechovky vyrábějí, je na planetě omezené množství. Jako národ, natož lidstvo, si tedy nemůžeme dovolit s ním jen tak plýtvat a kvůli jeho získávání ničit životní prostředí. Přesně kvůli tomu jsme se rozhodli na vlastní náklady, bez dotací či pomoci státu, tuto iniciativu zrealizovat, abychom veřejnosti ukázali, že společně můžeme věci změnit k lepšímu a být o něco zodpovědnější," uvedla Jana Drozdová, ředitelka provozu společnosti Vi Wine a předsedkyně WIACA.

Na vybraných prodejnách produktů WIACA jsou tak ode dneška speciální koše na plechovky. Pro posílení motivace zákazníků asociace chce zavést vratnou jednokorunovou zálohu na své produkty, kterou zákazníci obdrží po vytřídění plechovky.

Recyklace je podle asociace na rozdíl od papíru, plastu či skla bezztrátová. "Plechovky je totiž možné recyklovat jedna k jedné. Od momentu, co prázdnou plechovku vytřídíte, to trvá přibližně osm týdnů, než z té samé zrecyklované plechovky pijete znovu. Tento proces recyklace lze navíc opakovat prakticky donekonečna," uvedla asociace.

PŘEDPLATNÉ

Mohlo by vás zajímat

Státní zemědělská a potravinářská inspekce opět stahuje nevyhovující polský výrobek

16.04.2019 | Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) zjistila v řetězci Lidl další masné výrobky z Polska, do nichž dal výrobce méně masa, než uvedl na obale.

Přední novozélandský producent medu do něj přidával chemikálie

19.04.2019 | Přední novozélandský producent vysoce ceněného manukového medu přiznal, že do něj přidával syntetické látky, aby posílil jeho antibakteriální účinky. Informovala o tom agentura Reuters s odvoláním na místní média.

Rozlišíme koňské maso od hovězího? Jen stěží...

17.04.2019 | Soud ve Francii dnes v šest let staré kauze vydávání koňského masa za hovězí uložil bývalému šéfovi společnosti Spanghero Jacquesi Poujolovi půlroční trest vězení. Nizozemského obchodníka Johannese Fasena, který podvod organizoval, pak poslal na dva roky za mříže.