Tesco a Světový fond na ochranu přírody (WWF) bojují za nižší uhlíkovou stopu

Tesco a Světový fond na ochranu přírody (WWF) bojují za nižší uhlíkovou stopu

30.07.2021 | Tesco a WWF spojily své síly ke zvýšení povědomí o udržitelných stravovacích návycích pro zlepšení zdraví a zmírnění dopadu našich potravin na životní prostředí. V souvislosti s Dnem překročení kapacity Země oznámily průkopnické partnerství s dlouhodobým cílem podpořit přechod k dostupným a udržitelným možnostem každodenního nakupování v České republice, v Maďarsku a na Slovensku.

V letošním roce připadl Den překročení kapacity Země již na 29. července. Tímto dnem tak lidstvo pro letošek vyčerpalo veškeré přírodní zdroje, které je Země schopna za celý rok obnovit. To znamená, že náš současný způsob života vyžaduje takovou spotřebu, která 1,7násobně překračuje možnosti přírodních zdrojů naší planety. Všichni proto musíme udělat změnu, abychom zajistili její budoucnost.

Způsob, jakým vyrábíme, distribuujeme a konzumujeme potraviny, je významnou součástí naší ekologické stopy. Potraviny se stávají největším zdrojem emisí skleníkových plynů. 40 % všech vyrobených potravin je vyplýtvána2. Potraviny, které se nikdy nesní, jsou zodpovědné za 8 % globálních emisí skleníkových plynů a výroba potravin je jedním z největších přispěvatelů ztráty biologické rozmanitosti a přírodních stanovišť. Přibližně 61,5 % přírodních stanovišť ve střední a východní Evropě je ovlivněno zemědělskou výrobou.

"Náš potravinový systém spoléhá na přírodu, ale příroda má potíže. Chceme zdůraznit skutečnost, že doslova spotřebováváme naši budoucnost – a potraviny, které vyrábíme a konzumujeme, jsou velkou součástí tohoto problému. Proto vítám partnerství WWF se společností Tesco, jedním z předních maloobchodních řetězců v České republice, Maďarsku a na Slovensku, protože podpoří přechod k udržitelným a zároveň dostupným možnostem každodenního nakupování v těchto zemích,“ říká Andreas Beckmann, výkonný ředitel WWF pro střední a východní Evropu.

Spotřeba i výroba dokáže být udržitelnější

Matt Simister, generální ředitel Tesco pro Střední Evropu, k tomuto partnerství uvedl: „Jsem rád, že můžeme pracovat s odborností a zápalem, které WWF přináší. Sdílíme snahu snížit dopad produkce potravin na planetu a podporovat posun směrem k udržitelnější spotřebě a výrobě. Potraviny jsou základem našeho zdraví a zdraví naší planety a naši zákazníci od nás čekají pomocnou ruku. Naše partnerství s WWF se zaměří na zvyšování povědomí a podporu změn v celém dodavatelském řetězci z farmy na vidličku.

Partnerství Tesco a WWF ve střední Evropě se zaměří na tři klíčové oblasti:

  • Zvyšování povědomí zaměstnanců Tesco o úloze, kterou mohou hrát při snižování dopadu fungování společnosti na životní prostředí a přírodu;

  • Podpora zájmu zákazníků a zvyšování jejich povědomí o každodenní rozhodování o udržitelných potravinách;

  • Spolupráce s dodavateli a partnery za účelem zvyšování povědomí o osvědčených postupech udržitelné výroby a zajištění cenově dostupných možností pro nakupující.

Text  Adison, foto shutterstock

PŘEDPLATNÉ

Mohlo by vás zajímat

Hana Málková: Jak často jíst? Hlavní jídla ano, svačiny jsou dobrovolné

13.09.2021 | Názory v oblasti výživy jsou někdy rozporuplné a mnohdy se ani samotní odborníci neshodují. Týká se to i frekvence jídla, tedy kolikrát denně jíst a jaké pauzy by měly být mezi jídly. Někteří nutriční poradci doporučují jíst i 7x denně, jiní naopak tvrdí, že stačí jíst jen 2x denně. Kde je tedy pravda?

Potravinářský dokument: Nutri-score by mělo řešit velikost porce

14.09.2021 | Systém značení Nutri-score by měl zohledňovat velikosti porce nebo způsoby přípravy polotovarů, jako je například smažení. Doporučuje to dokument odborné skupiny při České technologické platformě pro potraviny, který ČTK předali zástupci Potravinářské komory ČR.

Zdanění tichého vína? Naprostý nesmysl!

16.09.2021 | Čeští vinaři odmítají případné zavedení spotřební daně na produkci tzv. tichého, tedy nešumivého vína. Podle nich by to poškodilo tuzemský trh a zvýhodnilo zahraniční vinaře. Na tiskové konferenci to řekl prezident Vinařské unie ČR Ondřej Beránek.

Nové číslo CZ TEST právě v prodeji!

Zajdětě si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách BILLA, PENNY MARKET a KAUFLAND a na vybraných novinových stáncích sítě Valmont