Svatomartinská vína už se lahvují a míří do obchodů

Svatomartinská vína už se lahvují a míří do obchodů

04.11.2010 Redakce

Poté, co 21. a 27. října nezávislá odborná komise vybrala nejlepší letošní Svatomartinská, nastává vinařům několik extrémně náročných dní, kdy musí vína nalahvovat, nechat vyrobit a nalepit etikety a s předstihem navézt do obchodů, vinoték a restaurací.

Svatomartinská je nutné dodat prodejcům s několikadenním předstihem, aby do čtvrtka 11. listopadu bylo pro zákazníky vše perfektně nachystáno. Ze zkušeností minulých ročníků lze očekávat, že už 11. listopadu, tedy první den, kdy se smí Svatomartinské víno ochutnávat, zamíří do obchodů, vinoték a restaurací desetitisíce milovníků vína, aby ochutnali první letošní vína a udělali si tak obrázek o ročníku 2010. Letošní ročník Svatomartinských vín se nese v duchu snoubení vín s gastronomií, a proto letos častěji než kdy dříve zamíří amatérští i profesionální degustátoři Svatomartinských vín také do restaurací, aby ochutnali nápaditá Svatomartinská menu.

Vzhledem k tomu, že na náš trh míří rekordní počet až 1 750 000 lahví Svatomartinských vín, bude prvotní nápor extrémní a jen během několika málo dní zmizí z pultů obchodů statisíce lahví. Stále rostoucí obliba Svatomartinských vín je tak pro vinaře vítanou příležitostí, jak si vylepšit letošní hospodaření, které utrpělo výrazně nižšími výnosy. Co však vínu ubralo letošní počasí na množství, přidaly podzimní slunečné dny na kvalitě.

Každý vzorek Svatomartinského vína musí projít hodnocením nezávislé komise, která naslepo posuzuje standardním stobodovým systémem vlastnosti vína, jakými jsou vzhled (čirost a barva), vůně (intenzita, čistota, harmonie), chuť (intenzita, čistota, harmonie, perzistence) a celkový dojem z vína. Aby mohlo víno získat značku Svatomartinské, musí získat od komise minimálně 75 bodů, tedy nestačí, aby bylo jen dobré, v mnoha ohledech musí být velmi dobré nebo vynikající. Takto nastavená pravidla zaručují, že se na trh se značkou Svatomartinské dostanou jen opravdu kvalitní vína a spotřebitelé se na logo sv. Martina na bílém koni mohou spolehnout jako na značku kvality.


Mohlo by vás zajímat

VAROVÁNÍ SPOTŘEBITELŮM: ŠUNKA PLNÁ NEBEZPEČNÝCH LISTERIÍ NA TRHU

22.03.2024 | Státní veterinární správa (SVS) nařídila stáhnout z prodeje krůtí šunku od výrobce LE&CO-Ing. Jiří Lenc, s.r.o. kvůli obsahu bakterie Listeria monocytogenes. Výrobek prodávaly pod dvěma různými obchodními názvy obchodní řetězce Tesco a Globus. Spotřebitelé, kteří mají šunku doma, by ji neměli konzumovat a mohou ji vrátit v místě nákupu.

KONEC PŘESOLENÝM JÍDLŮM V RESTAURACÍCH: NOVÝ PROGRAM MINISTERSTVA

09.04.2024 | Omezit nadměrnou konzumaci soli a s ní spojené negativní dopady na zdraví má za cíl program Solíme méně. Program chce ukázat rizika nadměrného solení a možnosti, jak ho omezit. Zaměří se na restaurační zařízení a podpoří pokračování vzdělávacího programu ve školních jídelnách. Chce proškolit personál, navrhnout úpravu postupů a sledovat dopady.

1. MÁJ: ĆAS LÁSKY, ALE I RŮŽOVÉHO VÍNA

05.04.2024 | První máj, příjemná atmosféra, dechberoucí výhled na celou Prahu a…? Samozřejmě sklenička moravského nebo českého růžového vína! Již po čtrnácté se prvního května promění Pražský hrad na Svátek růžových vín. Dopřejte si příjemné chvíle s našimi růžovými víny, které si podmaní vaše smysly. Těšit se můžete na desítky vzorků vín dvaceti vinařství.

Nové číslo CZ TEST právě v prodeji!

202404

Zajděte si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách Kaufland, Albert, Globus, Tesco a COOP, na vybraných novinových stáncích sítě Valmont a dalších, včetně vybraných poboček České pošty.