Spotřebitelé stále více hledí na udržitelnost a šetrnost k přírodě u obalů

Spotřebitelé stále více hledí na udržitelnost a šetrnost k přírodě u obalů

03.05.2021 | Více než polovina (přesně 54 %) spotřebitelů zohledňuje povahu obalu při výběru produktu a ve skupině do 44 let je přes 80 % spotřebitelů ochotno dokonce připlatit za obal šetrný k životnímu prostředí.

Ceny potravin v USA na vzestupu

Růst cenové hladiny potravin byl meziročně v březnu zaznamenán na úrovni 2,3 %, u potřeb pro domácnost to bylo o 5,2 % a u dětských potřeb o 7 %. Oficiální data ministerstva práce vykázaly v březnu nárůst indexu spotřebitelského koše, tedy meziroční inflaci, na úrovni 2,6 %. Podle analytiků ale ceny u potravin nadále porostou. Důvodem je nárůst cen vstupních surovin, dlouhé čekací doby na proclení zboží v amerických přístavech (čekací lhůty mohou vyšplhat až ke 12 týdnům) nebo nedostatek řidičů kamionové dopravy, který vnitrostátní přepravu zdražil více než 2krát. Nutnost dodržovat vzdálenost mezi pracovníky a další opatření rovněž prodražuje výrobu v řadě potravinářských provozů oproti stavu před pandemií covid-19.

Někteří producenti, jako Coca-Cola, PepsiCo nebo Procter&Gamble, již oznámili záměr ceny navýšit. Očekává se, že velké společnosti budou ceny zvyšovat postupně. Spotřebitel často ani nárůst cen vědomě neregistruje, pokud dodavatel využije například fintu s novým, ale menším balením za stejnou cenu, nebo nabídne časově omezenou slevu, díky které si spotřebitel postupně na novou plnou cenu zvykne.

Při navýšení cenové úrovně obecně existuje obava, jestli budou spotřebitelé ochotni tuto cenu platit. Dle analytiků je ale v současné chvíli toto riziko nízké, protože většina Američanů má určité disponibilní prostředky. Jejich původem jsou úspory kvůli nemožnosti cestovat, navštěvovat restaurace, sportovní či kulturní akce. Rovněž federální stimulační balíčky přidaly do peněženek spotřebitelů další prostředky.

Ne všichni spotřebitelé ale budou z různých důvodů ochotni vyšší ceny platit a poohlédnou se po zboží jiné značky. Tady se pak může otevřít prostor například pro private labels - soukromé značky zavedených řetězců, které často pod tímto označení prodávají výrobky z dovozu.

Zdroj Mze ČR, foto shutterstock

PŘEDPLATNÉ

Mohlo by vás zajímat

Nejen ústřice... libido v minulosti podporovala i paviání moč

09.06.2021 | Počátky a jasnou historii prostředků na povzbuzení touhy asi jen sotva přesně vypátráme, nicméně zmínky o nich jsou obvyklou součástí mnoha dávných textů. Historie zná dokonce i mnoho, řekněme, kontroverzních afrodiziak, přičemž některá z nich mohla bezprostředně ohrozit i život.

Veterináři ve skladu v Praze našli asi 200 kg drůbežího masa neznámého původu

18.06.2021 | Kontrola Státní veterinární správy (SVS) odhalila ve skladu v Praze na Smíchově zhruba 200 kilogramů drůbežího masa neznámého původu. Inspektoři maso znehodnotili obarvením a rozhodli o jeho likvidaci v asanačním podniku.

Iveta Motolová: Ne všechna éčka jsou špatná, pomůže vám aplikace

17.06.2021 | Etikety potravin občas svou délkou připomínají spíš rodinný nákupní seznam na týden. Jak se vyznat ve všech zkratkách a číslech, abychom v široké nabídce obchodů vybrali správně? Radí Iveta Motolová, nákupčí pro Košík.

Nové číslo CZ TEST právě v prodeji!

Zajdětě si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách BILLA, PENNY MARKET a KAUFLAND a na vybraných novinových stáncích sítě Valmont