Spotřebitelé stále více hledí na udržitelnost a šetrnost k přírodě u obalů

Spotřebitelé stále více hledí na udržitelnost a šetrnost k přírodě u obalů

03.05.2021 | Více než polovina (přesně 54 %) spotřebitelů zohledňuje povahu obalu při výběru produktu a ve skupině do 44 let je přes 80 % spotřebitelů ochotno dokonce připlatit za obal šetrný k životnímu prostředí.

Ceny potravin v USA na vzestupu

Růst cenové hladiny potravin byl meziročně v březnu zaznamenán na úrovni 2,3 %, u potřeb pro domácnost to bylo o 5,2 % a u dětských potřeb o 7 %. Oficiální data ministerstva práce vykázaly v březnu nárůst indexu spotřebitelského koše, tedy meziroční inflaci, na úrovni 2,6 %. Podle analytiků ale ceny u potravin nadále porostou. Důvodem je nárůst cen vstupních surovin, dlouhé čekací doby na proclení zboží v amerických přístavech (čekací lhůty mohou vyšplhat až ke 12 týdnům) nebo nedostatek řidičů kamionové dopravy, který vnitrostátní přepravu zdražil více než 2krát. Nutnost dodržovat vzdálenost mezi pracovníky a další opatření rovněž prodražuje výrobu v řadě potravinářských provozů oproti stavu před pandemií covid-19.

Někteří producenti, jako Coca-Cola, PepsiCo nebo Procter&Gamble, již oznámili záměr ceny navýšit. Očekává se, že velké společnosti budou ceny zvyšovat postupně. Spotřebitel často ani nárůst cen vědomě neregistruje, pokud dodavatel využije například fintu s novým, ale menším balením za stejnou cenu, nebo nabídne časově omezenou slevu, díky které si spotřebitel postupně na novou plnou cenu zvykne.

Při navýšení cenové úrovně obecně existuje obava, jestli budou spotřebitelé ochotni tuto cenu platit. Dle analytiků je ale v současné chvíli toto riziko nízké, protože většina Američanů má určité disponibilní prostředky. Jejich původem jsou úspory kvůli nemožnosti cestovat, navštěvovat restaurace, sportovní či kulturní akce. Rovněž federální stimulační balíčky přidaly do peněženek spotřebitelů další prostředky.

Ne všichni spotřebitelé ale budou z různých důvodů ochotni vyšší ceny platit a poohlédnou se po zboží jiné značky. Tady se pak může otevřít prostor například pro private labels - soukromé značky zavedených řetězců, které často pod tímto označení prodávají výrobky z dovozu.

Zdroj Mze ČR, foto shutterstock

PŘEDPLATNÉ

Mohlo by vás zajímat

Penny proti dětské obezitě: Chceme rozhýbat děti, tvrdí zástupci

26.04.2021 | PENNY dnešním dnem zahajuje projekt „HÝBEME SE HEZKY ČESKY", díky kterému podpoří v letošním roce stovky dětských sportovních klubů napříč všemi regiony, a to finančně i materiálně v celkové výši přes 5 miliónů korun. Ve spolupráci s Českou obcí sokolskou a Asociací školních sportovních klubů otevírá možnost přihlásit se do soutěže o finanční a materiální podporu pro tisíce týmů. Celkem podporu na základě hlasování obdrží 465 klubů po celé zemi.

Záhada předražených jablek: Ceny ovoce i zeleniny jsou v rukou obchodních řetězců

27.04.2021 | Pěstitelé zeleniny prodávají své zboží obchodním řetězcům za zhruba poloviční cenu, než jakou zaplatí spotřebitelé v obchodech. Na tiskové konferenci to řekl předseda Zelinářské unie Čech a Moravy Petr Hanka. Na vině je podle něj kromě marží řetězců i vysoká daň z přidané hodnoty, která v ČR činí 15 procent, v jiných evropských státech je podle něj nižší.

Expertka prozradila, jak chutná víno, které zrálo na oběžné dráze

05.05.2021 | Aukční síň Christie's dnes oznámila, že v soukromém prodeji nabízí lahev francouzského vína, která byla 14 měsíců na Mezinárodní vesmírné stanici (ISS). Podle agentury AP se domnívá, že by se mohla prodat za částku okolo milionu dolarů (21,5 milionu Kč). Výtěžek má pomoci financovat další výzkum společnosti, která předloni víno na oběžnou dráhu vyslala.

Nové číslo CZ TEST právě v prodeji!

Zajdětě si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách BILLA, PENNY MARKET a KAUFLAND a na vybraných novinových stáncích sítě Valmont