Prodej potravin přes internet se na Moravě rozšiřuje jen pomalu

Prodej potravin přes internet se na Moravě rozšiřuje jen pomalu

11.10.2018 | Internetový supermarket Rohlik.cz rozšiřuje své působení na Moravě, e-shop začal rozvážet nákupy v Olomouci a okolí. V Brně, kde se obchod letos přesunul do většího skladu, se za poslední dva měsíce zvedly prodeje o 25 procent.

E-shop to uvedl na dnešní konferenci Eshopista v Praze. Konkurenční Tesco v září vstoupilo s rozvozem potravin do Ostravy. Další z e-shopů s potravinami Košík.cz se ale z Brna, Ostravy, Olomouce a dalších měst na jaře stáhl.

"Rozvoz po Olomouci se zde rozjel na požadavek zákazníků, v Olomouci o to měli lidé velký zájem mimo jiné i proto, že město před nedávnem opustil konkurenční on-line prodejce potravin," uvedl zakladatel e-shopu Tomáš Čupr. Díky skladu v Brně a optimalizované logistice Rohlik.cz věří, že má e-shop všechny předpoklady v Olomouci uspět. Nejčastější objednávky jsou zatím na ráno a odpoledne.

V Brně je velký zájem o produkty od místních farmářů - maso, ovoce a zeleninu. Rohlik.cz na Moravě spolupracuje s farmáři jako jsou Šik Inocenc, Sady Starý Lískovec či Čerstvě utrženo. Roste také zájem o biopotraviny.

Zatímco v Praze a okolí je nabídka on-line nákupu potravin široká, v moravských městech, kde je nižší kupní síla, stále pokulhává. Na jaře se z Brna, Ostravy a dalších měst stáhl e-shop Košík.cz. Naopak obchodní řetězec Tesco rozšířil od září rozvoz do Ostravy. Individuální rozvoz potravin v Ostravě do té doby poskytoval jen Můj nákup s nabídkou zhruba 5000 produktů.

Internetový obchod s potravinami Rohlik.cz se letos poprvé po téměř čtyřech letech existence dostal do zisku, uvedl v srpnu Čupr. Letos Rohlik.cz očekává tržby 2,5 miliardy korun, příští rok je chce zdvojnásobit. Firma také pracuje na vlastní privátní značce.

Čupr letos navýšil podíl v Rohlik.cz na 59,82 procenta. Většinový podíl získal koncem loňského roku. Mezi dalšími akcionáři jsou MITON, M&P Investiční či podnikatel Petr Borkovec.

Dále na trhu působí mj. Freshbedynky.cz‎, Coop-box.cz, Plnataska.cz, Potravinydomu.cz a další. Na on-line trh se chystá vstoupit i Globus. Prodeje potravin on-line jsou v Česku třetí nejvyšší v Evropě po Velké Británii a Francii. Podíl jejich prodejů v internetových obchodech dosáhl loni 2,5 procenta celkového obratu rychloobrátkového zboží, uvedla společnost GfK.

PŘEDPLATNÉ

Mohlo by vás zajímat

Jídlo před lety a nyní: Jak se změnilo menu Čechů?

13.06.2019 | Už v roce 1920 totiž začali českoslovenští statistici zaznamenávat, po jakém zboží je největší poptávka. Většině z nás asi nechybějí fronty na banány nebo poválečná potravinová krize, přesto bychom si z minulosti pár tipů mohli přenést i do současnosti – třeba snahu zužitkovat potraviny co nejvíce, vytvářet co nejméně odpadu nebo posílit nákup regionálních potravin.

Privátky BILLY porazily ve Volbě Spotřebitelů i ostřílené stálice

14.06.2019 | Společnost BILLA zabodovala v letošní anketě Volba spotřebitelů 2019, kde získala hned několik ocenění. Šest z nominovaných produktů napříč privátními řadami byly zvoleny novinkami roku 2019 v několika kategoriích, ocenění si odnesly výrobky privátních značek BILLA, BILLA Premium, Clever A FREE.

Češi vypijí průměrně 98 litrů minerálky ročně

18.06.2019 | Z ochucených vod zákazníci nakupují tradičně nejvíce citronovou, pomerančovou a příchuť lesního ovoce. Vzrůstá ale i obliba i jahody, grapefruitu a mixu citrusů. Podle posledních údajů maloobchodního auditu společnosti Nielsen tvoří minerálky a stolní vody u nealka až 61 procent veškeré jeho spotřeby, která celkově roste.

Vychází červnový CZ TEST

V prodeji již od 27. 5.