Prodej potravin přes internet se na Moravě rozšiřuje jen pomalu

Prodej potravin přes internet se na Moravě rozšiřuje jen pomalu

11. 10. 2018 | Internetový supermarket Rohlik.cz rozšiřuje své působení na Moravě, e-shop začal rozvážet nákupy v Olomouci a okolí. V Brně, kde se obchod letos přesunul do většího skladu, se za poslední dva měsíce zvedly prodeje o 25 procent.

E-shop to uvedl na dnešní konferenci Eshopista v Praze. Konkurenční Tesco v září vstoupilo s rozvozem potravin do Ostravy. Další z e-shopů s potravinami Košík.cz se ale z Brna, Ostravy, Olomouce a dalších měst na jaře stáhl.

"Rozvoz po Olomouci se zde rozjel na požadavek zákazníků, v Olomouci o to měli lidé velký zájem mimo jiné i proto, že město před nedávnem opustil konkurenční on-line prodejce potravin," uvedl zakladatel e-shopu Tomáš Čupr. Díky skladu v Brně a optimalizované logistice Rohlik.cz věří, že má e-shop všechny předpoklady v Olomouci uspět. Nejčastější objednávky jsou zatím na ráno a odpoledne.

V Brně je velký zájem o produkty od místních farmářů - maso, ovoce a zeleninu. Rohlik.cz na Moravě spolupracuje s farmáři jako jsou Šik Inocenc, Sady Starý Lískovec či Čerstvě utrženo. Roste také zájem o biopotraviny.

Zatímco v Praze a okolí je nabídka on-line nákupu potravin široká, v moravských městech, kde je nižší kupní síla, stále pokulhává. Na jaře se z Brna, Ostravy a dalších měst stáhl e-shop Košík.cz. Naopak obchodní řetězec Tesco rozšířil od září rozvoz do Ostravy. Individuální rozvoz potravin v Ostravě do té doby poskytoval jen Můj nákup s nabídkou zhruba 5000 produktů.

Internetový obchod s potravinami Rohlik.cz se letos poprvé po téměř čtyřech letech existence dostal do zisku, uvedl v srpnu Čupr. Letos Rohlik.cz očekává tržby 2,5 miliardy korun, příští rok je chce zdvojnásobit. Firma také pracuje na vlastní privátní značce.

Čupr letos navýšil podíl v Rohlik.cz na 59,82 procenta. Většinový podíl získal koncem loňského roku. Mezi dalšími akcionáři jsou MITON, M&P Investiční či podnikatel Petr Borkovec.

Dále na trhu působí mj. Freshbedynky.cz‎, Coop-box.cz, Plnataska.cz, Potravinydomu.cz a další. Na on-line trh se chystá vstoupit i Globus. Prodeje potravin on-line jsou v Česku třetí nejvyšší v Evropě po Velké Británii a Francii. Podíl jejich prodejů v internetových obchodech dosáhl loni 2,5 procenta celkového obratu rychloobrátkového zboží, uvedla společnost GfK.

PŘEDPLATNÉ

Mohlo by vás zajímat

Podle tří čtvrtin Čechů by plastové lahve měly být zálohované

29. 11. 2018 | Téměř tři čtvrtiny Čechů si myslí, že plastové lahve by měly být zálohované. Šest z deseti Čechů by při nákupu upřednostnilo potravinu bez obalu, vlastní obaly si do obchodu alespoň občas nosí čtvrtina respondentů.

Toman: Přemýšlíme o zákazu papírových letáků

2. 12. 2018 | Ministr zemědělství Miroslav Toman (za ČSSD) přemýšlí o zákazu papírových letáků s aktuální slevovou nabídkou obchodních řetězců.

Tři výrobci a prodejci nápojů umožňují třídit plechovky

30. 11. 2018 | Česká asociace WIACA (Wine in a Can Association) dnes odstartovala kampaň za recyklaci nápojových plechovek. Její tři členové - výrobci a prodejci nápojů Secco+, Vi Wine a Smarty - poskytují možnost vrátit plechovky na vybraných prodejních místech a současně i vratnou zálohu.

Aktuální číslo

V prodeji od 26. 11.