Prodej potravin přes internet se na Moravě rozšiřuje jen pomalu

Prodej potravin přes internet se na Moravě rozšiřuje jen pomalu

11. 10. 2018 | Internetový supermarket Rohlik.cz rozšiřuje své působení na Moravě, e-shop začal rozvážet nákupy v Olomouci a okolí. V Brně, kde se obchod letos přesunul do většího skladu, se za poslední dva měsíce zvedly prodeje o 25 procent.

E-shop to uvedl na dnešní konferenci Eshopista v Praze. Konkurenční Tesco v září vstoupilo s rozvozem potravin do Ostravy. Další z e-shopů s potravinami Košík.cz se ale z Brna, Ostravy, Olomouce a dalších měst na jaře stáhl.

"Rozvoz po Olomouci se zde rozjel na požadavek zákazníků, v Olomouci o to měli lidé velký zájem mimo jiné i proto, že město před nedávnem opustil konkurenční on-line prodejce potravin," uvedl zakladatel e-shopu Tomáš Čupr. Díky skladu v Brně a optimalizované logistice Rohlik.cz věří, že má e-shop všechny předpoklady v Olomouci uspět. Nejčastější objednávky jsou zatím na ráno a odpoledne.

V Brně je velký zájem o produkty od místních farmářů - maso, ovoce a zeleninu. Rohlik.cz na Moravě spolupracuje s farmáři jako jsou Šik Inocenc, Sady Starý Lískovec či Čerstvě utrženo. Roste také zájem o biopotraviny.

Zatímco v Praze a okolí je nabídka on-line nákupu potravin široká, v moravských městech, kde je nižší kupní síla, stále pokulhává. Na jaře se z Brna, Ostravy a dalších měst stáhl e-shop Košík.cz. Naopak obchodní řetězec Tesco rozšířil od září rozvoz do Ostravy. Individuální rozvoz potravin v Ostravě do té doby poskytoval jen Můj nákup s nabídkou zhruba 5000 produktů.

Internetový obchod s potravinami Rohlik.cz se letos poprvé po téměř čtyřech letech existence dostal do zisku, uvedl v srpnu Čupr. Letos Rohlik.cz očekává tržby 2,5 miliardy korun, příští rok je chce zdvojnásobit. Firma také pracuje na vlastní privátní značce.

Čupr letos navýšil podíl v Rohlik.cz na 59,82 procenta. Většinový podíl získal koncem loňského roku. Mezi dalšími akcionáři jsou MITON, M&P Investiční či podnikatel Petr Borkovec.

Dále na trhu působí mj. Freshbedynky.cz‎, Coop-box.cz, Plnataska.cz, Potravinydomu.cz a další. Na on-line trh se chystá vstoupit i Globus. Prodeje potravin on-line jsou v Česku třetí nejvyšší v Evropě po Velké Británii a Francii. Podíl jejich prodejů v internetových obchodech dosáhl loni 2,5 procenta celkového obratu rychloobrátkového zboží, uvedla společnost GfK.

PŘEDPLATNÉ

Mohlo by vás zajímat

Penam z Agrofertu znovu kupuje United Bakeries

19. 10. 2018 | Společnost Penam z koncernu Agrofert koupila jediného akcionáře čelního českého výrobce pečiva United Bakeries, společnost UB Holding, ovládanou lucemburskou rodinnou firmou Moulins de Kleinbettingen.

Tesla podala žádost o ochrannou známku na nápoj Teslaquila

14. 10. 2018 | Americký výrobce elektrických aut Tesla požádal americký úřad pro patenty a ochranné známky o zaregistrování ochranné známky Teslaquila.

Sklizeň obilí klesne o 7,9 procenta, potraviny zdraží

16. 10. 2018 | Obilí se letos v Česku sklidilo o 7,9 procenta méně než loni, zemědělci svezli z polí 6,861 milionu tun. Vyplývá to z odhadu, který podle stavu k 15. září zveřejnil Český statistický úřad (ČSÚ).

Aktuální číslo

V prodeji od 1. 10.