Pro výrobce nealko nápojů letos začala sezona o měsíc dříve

Pro výrobce nealko nápojů letos začala sezona o měsíc dříve

8. 7. 2018 | Prodeje nealkoholických nápojů letos v květnu dosahovaly podle výrobců rekordních hodnot. Během teplých dní se prodeje zvyšují o desítky procent, počasí je tak jedním z hlavních faktorů, které prodeje ovlivňují.

Pokud teplo přetrvá, měl by být letošní rok úspěšný, vyplývá z ankety ČTK mezi výrobci.

Svaz výrobců nealkoholických má zatím stejně jako Český statistický úřad oficiální údaje o spotřebě z předloňska. Podle nich se trh s minerálními vodami a nealkoholickými nápoji tehdy meziročně snížil o 0,8 procenta na 247,8 litru na obyvatele. Nedosahuje tak hodnot z minulého desetiletí, kdy se spotřeba blížila 300 litrům na obyvatele.

V teplých dnech podle ředitele strategického marketingu Karlovarských minerálních vod Ondřeje Postránského logicky roste zájem o nealkoholické nápoje a proti mimosezónnímu období může být až dvojnásobný. "Zatím se situace vyvíjí obdobně jako v loňském velmi příznivém létě s vysokými teplotami," uvedl Postránecký. Firma letos v létě plánuje spustit prodeje Mattoni s příchutí melounu, čerstvou novinkou je podle něj citrusová Mattoni Cedrata.

"Během teplých dnů se prodeje zvyšují v řádu desítek procent. Největší růst zaznamenáváme u pramenité vody Rajec a u čepovaných nápojů, kde vévodí Kofola následovaná malinovkou a oranžádou od Top Topicu," dodala mluvčí Kofoly Jarka Musilová. V letošním roce začala podle ní letní sezona o měsíc dříve. "Květnové prodeje dosahovaly rekordních hodnot. Prodej čepovaných nápojů dokonce v dubnu a květnu narostl až o třetinu. Podíl čepovaných nápojů na celkovém prodeji je v letošním roce vyšší, než byl v roce 2016 nebo 2017," uvedla. Firma má jako novinku čepovanou variantu Vinea Frizzante s chutí hroznů.

Dřívější start letní pitné sezóny potvrzuje také PepsiCo. "Teplejší počasí se pozitivně promítlo do našich prodejů vod už v dubnu a květnu, ve srovnání s loňskem narostly například prodeje naší pramenité vody Toma téměř o 20 procent," řekl manažer značky Michal Vávřil. PepsiCo letos na českém trhu uvedlo například bezkalorickou Pepsi s příchutí višně nebo limonádu Lemon Lemon s příchutí citrónu.

PŘEDPLATNÉ

Mohlo by vás zajímat

Pivovar Ferdinand začal vařit bezlepkové nealkoholické pivo

19. 7. 2018 | Benešovský Pivovar Ferdinand začal vařit bezlepkové nealkoholické pivo. Pochutnat si na něm tedy mohou nejen řidiči, ale i celiaci.

Majočup, řepo-BQ, aneb podivné chuti letošního léta

28. 6. 2018 | Té zvláštní směsi se už říkalo lecjak. Fritovací omáčka, ruský dresink, holandský sós, omáčka ze zálivu.

Třetinu českého trhu s chlebem tvoří speciality

29. 4. 2018 | Český trh s chlebem se postupně mění. Až třetinu sortimentu tvoří speciální druhy odlišné tvarem, hmotností a netradičními surovinami. Zákazníci jsou také ochotnější dát za kvalitní pečivo víc peněz.

Aktuální číslo

v prodeji od 25. 6.