Obliba piva v PET lahvích roste, pivovary rozšiřují jeho nabídku

Obliba piva v PET lahvích roste, pivovary rozšiřují jeho nabídku

13.07.2010 | Praha 12. července (ČTK) - Obliba piva v plastových lahvích u českých zákazníků roste. Podle údajů Českého svazu pivovarů a sladoven loni jeho prodej v Česku vzrostl 45násobně, jeho růst potvrzují také obchodníci. Pivovary na růst poptávky reagují a nabídku zlatavého moku v plastu rozšiřují. Například tuzemská pivovarská dvojka, Pivovary Staropramen, dnes informovala, že na trh nově uvádí ve dvoulitrových PET lahvích balené pivo Braník.

<

Meziroční růst prodeje piva v PET lahvích o desítky procent ČTK potvrdil mluvčí sítě supermarketů a hypermarketů Albert Libor Kytýr. Podle něj je zájem o takto balené pivo největší v létě. "Aktuálním trendem a zajímavostí, kterou sledujeme především v prodejnách Albert působících v městech v blízkosti vodních toků, je to, že pivo v plastových lahvích začali hojně preferovat vodáci," řekl ČTK. Ti prý plastové láhve s pivem při sjíždění řek zavěšují za své lodě a tímto způsobem pěnivý mok chladí.pivo pet

Letní sezona hrála svou roli i při uvedení nového produktu Pivovarů Staropramen. "Nový Braník Dvoulitr nabízí praktické balení, které je vhodné obzvlášť pro ty příležitosti, kdy se sejde větší skupina lidí pohromadě a hospoda je příliš daleko," uvedla manažerka značky Braník Martina Bučková.

Od loňského léta pivo v plastových láhvích prodává například i lídr trhu Plzeňský Prazdroj, který se prodeji piva v plastových lahvích bránil řadu let. Začal do nich stáčet nejlevnější druhy piva Klasik a Primus.

Přestože velká část tuzemských pivařů zůstává k pivu v umělohmotných láhvích skeptická, rostou prodeje piva v PET obalech obrovským tempem. Podíl v umělé hmotě baleného nápoje na domácím trhu dosáhl 1,2 procenta, zatímco předloni byl prakticky nulový.

Podle výkonného ředitele pivovarnického svazu Jana Veselého patří plastovým obalům budoucnost. Zvláště v případě, že budou PET láhve vratné a sníží se jejich cena, nyní stále výrazně vyšší než u láhví ze skla, dá se prý očekávat, že postupně vytlačí sklo.

Podle řady pravověrných pivařů trpí v umělohmotných obalech kvalita i chuť nápoje. Výrobci však mají jiný názor. "Skutečnost je ovšem taková, že pivo v těchto lahvích má identické chuťové i kvalitativní parametry jako je pivo ve skleněných lahvích," tvrdí vrchní sládek pivovaru Staropramen Zdeněk Lux.

Češi jsou společně s Iry v Evropě výjimkou a stále preferují točené pivo před baleným, i když se mezera mezi podílem čepovaného a lahvového dlouhodobě zmenšuje. Výrazně menší oblibě než v zahraničí se u konzervativních českých pivařů těší i plechovkové pivo. Jeho podíl dosahuje necelá tři procenta.

PŘEDPLATNÉ

Mohlo by vás zajímat

To by se nám líbilo! Lindt & Sprüngli představil devítimetrovou čokoládovou fontánu

11.09.2020 | Švýcarský výrobce čokolády Lindt & Sprüngli představil ve čtvrtek obří devítimetrovou čokoládovou fontánu. Doufá, že si ji do nově otevřeného domu čokolády poblíž Curychu každoročně přijde prohlédnout na 350 000 lidí.

Nákupní panika se nekoná, lidé ale upřednostňují online obchody

17.09.2020 | Internetové supermarkety Košík.cz a Rohlik.cz sledují od konce prázdnin zvýšený zájem o své služby. Vyšší poptávka se se začátkem školního roku podle nich dala čekat, na růst počtu nákupů mají ale vliv i zpřísňující se opatření proti koronaviru. Současný stav se však podle prodejců nedá srovnávat se situací na jaře, kdy lidé uskutečňovali nákupy na hranici paniky.

Díky narozeninám své dcery dnes dovážím měsíčně 3 kamiony potahovací hmoty na dorty

16.09.2020 | Nikdy nepekla a přesto dnes vede firmu, která dodává potahovací hmotu cukrářkám po celém Česku a části Evropy. Jak vidí sladký svět Monika Grgulová, zakladatelka Dortisimo.cz?

Nové číslo CZ TEST právě v prodeji!

Zajdětě si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách BILLA, PENNY MARKET a KAUFLAND a na vybraných novinových stáncích sítě Valmont