14.01.2019 Jana Čiháková
Pastor Lars Riberth z norského Narviku pohrozil, že se vzdá své práce, pokud nebude smět při obřadu přijímání používat alkoholické víno. Farnosti v Norsku včetně té v Narviku se rozhodly při přijímání používat víno nealkoholické
Místní list Framover píše, že Riberth svůj požadavek opírá o podstatu eucharistie - díkůvzdání. Křesťané věří, že chléb a víno mají po proměnění podstatu Kristova těla a krve. "S používaným vínem proto nelze nijak manipulovat. Jestliže se z něj odstraní alkohol a přidá velké množství konzervačních látek, pak se do něj zasahuje," tvrdí Riberth.
Připomenul také, že o víně používaném při přijímání existuje rozsáhlá literatura. "Ve vínu, které pil Ježíš Kristus před 2000 lety, byl alkohol a je tomu tak po celou historii," řekl.
V narvické farnosti se o podobě mešního vína debatuje rok, aniž se dospělo k závěru. Konečné slovo bude mít farní rada a vysloví-li se pro zachování nealkoholického mešního vína, hodlá si Riberth hledat jinou práci.
Víno určené pro bohoslužebné obřady má být čistě přírodní bez přidaného cukru a nesmí se sířit.
29.02.2024 | Státní veterinární správa (SVS) nařídila stáhnout z prodeje jaternicový prejt od výrobce MP Krásno, a. s. Senzorická analýza ve Státním veterinárním ústavu Olomouc v produktu odhalila ojedinělou přítomnost blíže neidentifikovaných drobných ostrých cizích částic, (drobný prášek připomínající písek). Výrobek byl proto vyhodnocen jako nevhodný k lidské spotřebě. Spotřebitelé, kteří jej mají doma, by prejt neměli konzumovat a mohou jej vrátit v místě nákupu.
13.03.2024 | Důvěra zákazníků k privátním značkám stoupá. Za oblibou takzvaných „privátek“ stojí nejen výborný poměr ceny a kvality, ale také pestrost výběru nebo spolupráce s lokálními dodavateli. Díky těmto výhodám se K-Classic posedmé pyšní oceněním Nejdůvěryhodnější značka roku.
14.03.2024 | České řešení Food Save, které na základě kamerového snímání sbírá data o množství a pohybu zboží po prodejně a následně je za pomoci umělé inteligence v reálném čase vyhodnocuje, nově našlo uplatnění v celé řadě dalších oborů. Společnost Analytics Data Factory, která je autorem řešení, upravila systém i pro využití v oblastech výroby, skladování, úklidových prací nebo při analýze chování zákazníků v prodejních místech.