Nielsen: Teplé léto loni zvýšilo prodeje zmrzliny

Nielsen: Teplé léto loni zvýšilo prodeje zmrzliny

19.04.2018 ČTK

V ČR se loni prodalo 34,3 milionu litrů zmrzliny, meziročně o procent víc. Vyšší poptávce přálo teplé léto. Češi za zmrzlinu utratili o čtyři procenta víc, celkem 3,1 miliardy korun.

Spotřebitele neodradilo ani zvýšení průměrné ceny za litr o tři procenta na téměř 91 korun. Z hlediska příchutí dominují vanilková a čokoládová. Vyplývá to z údajů společnosti Nielsen.

Na celkovém nárůstu spotřeby se ale nepodepsaly všechny typy zmrzlin. Jediným segmentem, jehož spotřeba meziročně vzrostla, byla rodinná balení, která jsou rok od roku populárnější. Právě tomuto segmentu se daří v porovnání s dalšími druhy i mimo letní sezonu.

Češi dlouhodobě nakupují nejvíce jednoporcové zmrzliny. Loni tvořily téměř polovinu (46 procent) celkové spotřeby zmrzliny i přesto, že objem prodeje klesl o 0,2 procenta. Rodinná balení tvoří 35 procent a v průběhu tří let se jejich důležitost zvýšila hlavně na úkor zmrzlinových dezertů, např. dortů, které, naopak, mírně ztrácí z podílu celkových prodejů zmrzlin (19 pct).

U jednoporcových zmrzlin stále platí, že celkové prodeje válcují nanuky, které si loni udržely téměř poloviční podíl z objemu daného segmentu, a kornouty, které se podílejí na celkovém prodeji jednoporcových balení více než jednou pětinou.

"V roce 2016 byl na vrcholu spotřeby prázdninový měsíc červenec, ale v roce 2017 jím byl trochu nezvykle už červen. Ten byl totiž nejteplejším měsícem roku, dokonce jedním z nejteplejších červnů v historii měření s početnými tropickými dny," uvedla firma.

Z hlediska přichutí jednoporcových i rodinných balení preferují čeští spotřebitelé v největší míře vanilkovou a čokoládovou zmrzlinu. Ty dlouhodobě obsazují první dvě příčky v obou segmentech. Třetí příčku v jednoporcových baleních zastává rovným podílem příchuť smetanová a jahodová, v rodinných baleních zas mix chutí smetanovo-čokoládové.

Duben je v průběhu roku prvním měsícem, kdy se v českém maloobchodě prodá za měsíc více než 2,5 tisíc litrů zmrzliny a postupně se prodeje v nejsilnějších letních měsících dostávají až na dvojnásobek. Období od května do září tvoří dvě třetiny celkové spotřeby zmrzlin.


Mohlo by vás zajímat

KONEC PŘESOLENÝM JÍDLŮM V RESTAURACÍCH: NOVÝ PROGRAM MINISTERSTVA

09.04.2024 | Omezit nadměrnou konzumaci soli a s ní spojené negativní dopady na zdraví má za cíl program Solíme méně. Program chce ukázat rizika nadměrného solení a možnosti, jak ho omezit. Zaměří se na restaurační zařízení a podpoří pokračování vzdělávacího programu ve školních jídelnách. Chce proškolit personál, navrhnout úpravu postupů a sledovat dopady.

MRAZY NAPÁCHALY ŠKODY NA VINICÍCH, JDE O MILIONY

22.04.2024 | Škody způsobené mrazem na letošní úrodě vinařů v Česku půjdou do stovek milionů korun, v Čechách pomrzlo 40 procent vinohradů, řekl to prezident Svazu vinařů Martin Chlad. Vinohrady v Čechách ničil noční mráz o víkendu, část úrody poškodil už v noci na pátek. Vinaři na jihu Moravy proto od minulého týdne pozorně sledují několik předpovědních modelů i vlastní meteostanice, doplnil Chlad.

FARMÁŘSKÉ TRHY JSOU V PLNÉM PROUDU! SVS ZAHAJUJE ČETNÉ KONTROLY

04.04.2024 | S příchodem jara v České republice tradičně startuje také sezóna farmářských trhů a Státní veterinární správa (SVS) proto směřuje své kontroly i do této oblasti. Farmářské trhy jsou zajisté přínosem pro spotřebitele i malovýrobce. Na druhou stranu však přinášejí také zvýšená rizika z hlediska hygieny potravin. I proto jsou každoročně pod důsledným dohledem úředních veterinárních lékařů. V loňském roce provedla SVS na trzích 397 kontrol (v roce 2022 jich bylo 401). Podíl kontrol se závadou meziročně klesl o tři procenta na 16 procent.

Nové číslo CZ TEST právě v prodeji!

202404

Zajděte si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách Kaufland, Albert, Globus, Tesco a COOP, na vybraných novinových stáncích sítě Valmont a dalších, včetně vybraných poboček České pošty.