28.01.2020 Jana Čiháková
Zatímco si Evropa připomíná 75. výročí osvobození nacistického vyhlazovacího tábora v Osvětimi, mohli si zákazníci v jednom z německých obchodů koupit pivo s cenou i etiketou očividně odkazující na neonacistickou scénu.
Kauzu piva nazvaného Deutsches Reichsbräu (Německý říšský pivovar), které v Německu vyvolalo pobouření, nyní podle deníku Die Welt vyšetřuje policie.
Z etikety, která odkazuje na krajně pravicový web, vyplývá, že za nabídkou chmelového nápoje stojí muž jménem Tommy Frenck. Toho tajné služby označují za krajně pravicového radikála. Etiketě vedle názvu dominuje orlice podobná té nacistické, která ale místo hákového kříže nese kříž železný, což je tradiční německý vojenský znak.
Na neonacistické prostředí odkazovala i cena, kdy se za přepravku účtovalo 18,88 eura (477 korun). V neonacistické symbolice odkazuje podle pořadí písmen v abecedě číslo 18 (AH) na jméno na nacistického vůdce Adolfa Hitlera a 88 (HH) na nacistický pozdrav Heil Hitler.
Kontroverzní pivo bylo možné od počátku roku zakoupit na webu a později také v jednom z obchodů s nápoji v městečku Bad Bibra v německé spolkové zemi Sasko-Anhaltsko. Zatímco v obchodě pivo už dostupné není, lze jej dál pořídit přes internet.
Vedení řetězce, do kterého obchod patří, se už od prodeje kontroverzního piva distancovalo. Jednalo se prý jen o rozhodnutí člověka, který pobočku provozoval jako franšízu. Řetězec s ním nicméně podle médií rozvázal spolupráci.
21.03.2024 | V Hradci Králové vznikl unikátní obchod „Vše Za“ od společnosti SamoBot, která bezobslužné technologie vyvíjí a testuje. Provozuje zde nonstop otevřenou samoobslužnou prodejnu, kde s běžným provozem pomáhá AI řešení Food Save od české společnosti Analytics Data Factory. Co všechno umí?
21.03.2024 | Vítání jara, největší křesťanský svátek… ať už slavíte Velikonoce jakkoliv, bez dobrého jídla se to pravděpodobně neobejde. Jaké pohoštění připravit pro malé i větší koledníky a která jídla by na velikonočním stole nikdy neměla chybět?
25.03.2024 | Kreativita a um šéfkuchaře, to jsou základní atributy kvalitního gastronomického podniku - ovšem jen do té doby, než žezlo v kuchyni přebere umělá inteligence. Nutno uznat, že její pokrm je dotažený do detailu a co víc - může jej ochutnat skutečně každý.