Nejvíce předsevzetí Čechů se týká zdravého a kvalitního jídla

Nejvíce předsevzetí Čechů se týká zdravého a kvalitního jídla

02.01.2019 | Podle dat agentury STEM/MARK nový rok ovládla předsevzetí týkající se zdravého životního stylu. Z 500 dotázaných 74 % žen odpovědělo, že chce zhubnout. Hned v závěsu se přání týkalo výběru zdravých a kvalitních potravin (62 %) a na třetí příčce pak končil slib, že budeme lépe dodržovat pitný režim (36 %).

Zdravý životní styl v nás rezonuje stále více. Otázka výběru potravin a skladby jídelníčku nabývá každým rokem na větší důležitosti. Oproti letů minulým, kdy se největší procento lidí zavázalo k tomu, že přestanou kouřit, budou více spát nebo si najdou lepší práci, jsme v otázce kvality potravin udělali významný skok. Co se ale zatím bohužel příliš nemění je vytrvalost. U více než 80 % lidí troskotají tyto snahy ještě během ledna. Jak tedy ale vydržet?

„Člověk hlavně musí mít silnou motivaci, důvod, proč chce něco změnit. Bez silné motivace se pak chuť a energie do změn ztrácí. Často odradí i první nezdary a že změna nejde podle plánu. To je spojené s tím, že by si člověk neměl dávat nereálné cíle např. zhubnu 10 kg za měsíc, to se mu nemusí zdravým způsobem povést. A to ho pak odradí,“ říká Věra Burešová, hlavní výživová poradkyně NATURHOUSE.

Nesnažte se o zázraky, buďte k sobě upřímní. Znáte se stinné stránky, své hranice. Raději si zatím dejte menší cíle, kterými si budujete cestu k těm těžším. Je lepší předsevzetí, které si dokážete lehce definovat, rozplánovat, a uvidíte tak i pokrok. To vás bude zároveň motivovat dále ve snažení.

Co také pomáhá, je říct o svém snažení ve svém okolí (rodině, přátelům, kolegům…) a poprosit je o podporu. Tím nad sebou budete mít určitou kontrolu a z předsevzetí se jednoduše nevymluvíte. Zároveň vás okolí nebude svádět. Když například hubnete, kolegové v práci vám nebudou nabízet zákusky. Pokud je třeba, stanovte si určitý plán, kdy na cílech budete pracovat, kdy uvidíte první změnu. Můžete si pro sebe vymyslet i systém odměn za každý pokrok.


Dále to jsou maličkosti jako stanovení si pořádku. Vaše přání a cíle si sepište a dejte na viditelné místo. Tak budete mít cíle neustále na očích.

PŘEDPLATNÉ

Mohlo by vás zajímat

Předražené brambory jsou (snad) zažehnány

14.06.2019 | Minulý týden byla zahájena sklizeň domácích raných brambor. Spotřebitelé tak mají v obchodech opět k dispozici rané konzumní brambory z české produkce. Loňská sezóna byla poznamenána dlouhotrvajícím suchem během vegetace a produkce byla podprůměrná. V letošním roce proběhla výsadba v dobrých klimatických a půdních podmínkách.

Pitný režim dětí: Nezapomínáte na něj náhodou?

28.05.2019 | Dost zeleniny, ovoce, málo laskomin. Rodiče vyváženost jídelníčku svých dětí hlídají stále více, což je chvályhodné. Ovšem stále je ještě co vylepšovat. Například pitný režim. Ačkoli je stejně důležitý jako jídlo, bývá často podceňovaný.

Potřebujete snížit cholesterol? Musíte vědět, ve které hodiny jíst

17.06.2019 | V boji proti vysoké hladině cholesterolu záleží i na času, kdy jíme. Jestliže přesuneme 100 kilokalorií z pozdních večerních hodin na dobu oběda, "zlý" cholesterol se sníží. A když kalorie pocházejí z tuků, pokles je ještě výraznější, píše italský deník Corriere della Sera.

Vychází červnový CZ TEST

V prodeji již od 27. 5.