Nakupování se po 11 dnech vrací k normálu

Nakupování se po 11 dnech vrací k normálu

23.03.2020 | Češi se podle potravinářských řetězců přestali zásobovat. Jejich nákupní návyky se vracejí k běžnému režimu. Výjimkou jsou objednávky v online supermarketech, které stále evidují enormní poptávku. E-shopy se zákazníkům ale snaží vycházet vstříc a rozšiřují časy rozvozů nebo shání další skladovací prostory

<

V Globusu podle jednatele společnosti Bronislava Matyška lidé nyní dělají běžné nákupy odpovídající tomu, že děti jsou s rodiči doma. Kupují především čerstvé potraviny jako maso, ovoce, zeleninu a pečivo. Situace je podle Matyška klidná. Nákupy se vracejí do normálu i podle mluvčí řetězce Lidl Zuzany Holé.

"Zákazníci vidí, že je potravin dostatek, a nenakupují zbytečně do zásoby, v tomto směru se situace uklidnila a vrací se do původního stavu. Zároveň chodí nakupovat méně lidí, ale zase nakupují i pro své okolí," uvedl za společnost Tesco její mluvčí Václav Koukolíček. Také podle ředitele komunikace obchodů Albert Jiřího Marečka je doba panického nakupování pryč. "Nyní pozorujeme spíše odliv zákazníků, který by odpovídal tomu, že mají doma udělané zásoby. Dlouhodobě se tak objemy prodejů vyrovnají do normálního stavu," řekl.

Online má však stále plné ruce práce


Internetový obchod Rohlik.cz má ve srovnání s lednem nyní o 35 procent více objednávek, uvedla mluvčí e-shopu Zdeňka Svoboda Kuhnová. Rohlik.cz snížil ve čtvrtek počet druhů zboží na jednu objednávku, dočasně zrušil možnost doobjednávky a zpětný odběr vratných obalů a nákupních tašek, rozšířil také časy závozu. "Tato opatření nám umožnila obsloužit až o 1500 více zákazníků denně," dodala mluvčí.

Češi si v posledních týdnech podle mediálního zástupce online supermarketu Košík.cz Františka Brože vytvořili nové zákaznické návyky. "Platí, že zákazníci doslova 'loví' nově uvolněné termíny. Na druhou stranu jsme se s tím naučili momentálně fungovat, jak my, tak zákazníci víme, že je to nový standard pro dobu karantény," řekl. Pro zefektivnění služeb e-shop shání novou techniku do skladu i další skladovací prostory. "Očekáváme, že situace v tomto módu jen tak neskončí a role Košíku, respektive všech online prodejců potravin, bude i v následujících týdnech a měsících zásadní. Právě na to chceme být dobře připraveni," dodal Brož.

PŘEDPLATNÉ

Mohlo by vás zajímat

Automaty na vejce a mlékomaty: Kdo hlídá hygienu a nezávadnost zboží?

07.07.2020 | Zejména v průběhu dovolených a na výletech využívají lidé k nákupu potravin stánkový prodej potravin a nápojů, případně prodejních automatů v areálech čerpacích stanic, nebo mlékomatů na farmách i v některých obcích. Jak je ale na tom nabízený sortiment s kvalitou?

Trend cloudových kuchyní roste: Je to rychlé, pohodlné a rozmanité, říkají příznivci dovážek

10.07.2020 | Obliba dováženého jídla dlouhodobě roste. Ale teprve současná pandemie ukázala, jaký má vlastně potenciál. Řada restaurací rychle zareagovala na zákaz klasického pohostinství tím, že začala nabízet jídlo s sebou anebo s doručením až domů. Podle březnových údajů společnosti Revolut zaznamenal třeba Wolt, který rozváží jídlo ve dvaceti zemích světa včetně ČR, 49% nárůst objednávek.

Pět porcí zeleniny denně pro zdraví: Skutečně? A co naše trávení?

10.07.2020 | Už léta se říká, že máme denně sníst pět porcí, respektive 40 dekagramů, ovoce a zeleniny. Na stránkách International Journal of Epidemiology je dokonce uvedeno, že optimální účinek ovoce a zeleniny na zdraví má deset porcí, tedy 80 dekagramů denně. Kolik zeleniny máme tedy sníst, abychom byli fit?

Nové číslo CZ TEST právě v prodeji!

Zajdětě si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách BILLA, PENNY MARKET a KAUFLAND a na vybraných novinových stáncích sítě Valmont