Nakupování se po 11 dnech vrací k normálu

Nakupování se po 11 dnech vrací k normálu

23.03.2020 | Češi se podle potravinářských řetězců přestali zásobovat. Jejich nákupní návyky se vracejí k běžnému režimu. Výjimkou jsou objednávky v online supermarketech, které stále evidují enormní poptávku. E-shopy se zákazníkům ale snaží vycházet vstříc a rozšiřují časy rozvozů nebo shání další skladovací prostory

V Globusu podle jednatele společnosti Bronislava Matyška lidé nyní dělají běžné nákupy odpovídající tomu, že děti jsou s rodiči doma. Kupují především čerstvé potraviny jako maso, ovoce, zeleninu a pečivo. Situace je podle Matyška klidná. Nákupy se vracejí do normálu i podle mluvčí řetězce Lidl Zuzany Holé.

"Zákazníci vidí, že je potravin dostatek, a nenakupují zbytečně do zásoby, v tomto směru se situace uklidnila a vrací se do původního stavu. Zároveň chodí nakupovat méně lidí, ale zase nakupují i pro své okolí," uvedl za společnost Tesco její mluvčí Václav Koukolíček. Také podle ředitele komunikace obchodů Albert Jiřího Marečka je doba panického nakupování pryč. "Nyní pozorujeme spíše odliv zákazníků, který by odpovídal tomu, že mají doma udělané zásoby. Dlouhodobě se tak objemy prodejů vyrovnají do normálního stavu," řekl.

Online má však stále plné ruce práce


Internetový obchod Rohlik.cz má ve srovnání s lednem nyní o 35 procent více objednávek, uvedla mluvčí e-shopu Zdeňka Svoboda Kuhnová. Rohlik.cz snížil ve čtvrtek počet druhů zboží na jednu objednávku, dočasně zrušil možnost doobjednávky a zpětný odběr vratných obalů a nákupních tašek, rozšířil také časy závozu. "Tato opatření nám umožnila obsloužit až o 1500 více zákazníků denně," dodala mluvčí.

Češi si v posledních týdnech podle mediálního zástupce online supermarketu Košík.cz Františka Brože vytvořili nové zákaznické návyky. "Platí, že zákazníci doslova 'loví' nově uvolněné termíny. Na druhou stranu jsme se s tím naučili momentálně fungovat, jak my, tak zákazníci víme, že je to nový standard pro dobu karantény," řekl. Pro zefektivnění služeb e-shop shání novou techniku do skladu i další skladovací prostory. "Očekáváme, že situace v tomto módu jen tak neskončí a role Košíku, respektive všech online prodejců potravin, bude i v následujících týdnech a měsících zásadní. Právě na to chceme být dobře připraveni," dodal Brož.

PŘEDPLATNÉ

Mohlo by vás zajímat

Víno Korona Antivirus a další podvodné výrobky: Inspektoři opět důrazně varují

08.04.2020 | Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) stále zjišťuje další případy zneužívání obav veřejnosti v souvislosti s šířením onemocnění COVID-19 některými prodejci doplňků stravy. Aktuálně inspektoři SZPI zjistili při prodeji a propagaci doplňků stravy a dalších potravin, že někteří prodejci používají zakázaná léčebná tvrzení a nepovolená zdravotní tvrzení a to právě uváděním údajných účinků proti koronaviru.

Velikonoční pečení: Jidáše, mazanec i velikonoční perníčky

10.04.2020 | Velikonoční svátky budou letos jiné. Možná, že letos nenabarvíte tolik vajec nebo se nepustíte do vyplétání pomlázek. Kuchyní by ale jaro zavonět mělo. Upečte si perníčky, mazanec nebo jidáše. Zapojit můžete celou rodinu - však je ověřené, že společné vaření a pečení ji také tmelí.

Velikonoce v lehkém stylu: Zkuste tyto tipy

08.04.2020 | Letošní Velikonoce budou pro každou rodinu trochu jiné. Velikonoční pobyty, cestování, ale i návštěvy (u) příbuzných bude mnohým jistě chybět. O to víc se můžete věnovat velikonočním zvykům, vaření a pečení v domácím prostředí.

Nové číslo CZ TEST právě v prodeji!

Zajdětě si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Dubnové jarní číslo koupíte v prodejnách BILLA, PENNY MARKET a KAUFLAND a na vybraných novinových stáncích sítě Valmont