Nakupování jídla z pohodlí domova táhne. Už máme 3500 food eshopů!

Nakupování jídla z pohodlí domova táhne. Už máme 3500 food eshopů!

02.07.2019 | Počet e-shopů, které se zaměřují na prodej potravin a potravinových doplňků, se meziročně zvýšil o 17 procent. Podle údajů společnosti Shoptet jich je v současnosti aktivních 3500.

Za první pololetí letošního roku jim meziročně vzrostly tržby o 24 procent, řekl ČTK ředitel Shoptetu Miroslav Uďan. Odhaduje, že do konce roku v nich Češi nakoupí potraviny za sedm miliard korun. "V tuzemsku je celkem možné nakupovat na více než 41 tisíc e-shopů, přičemž právě ty zaměřené na potraviny patří aktuálně mezi nejprogresivnější," řekl Uďan.

V poslední dekádě rostly v e-commerce zejména tradiční kategorie, jako je oblečení, bytové doplňky či sportovní vybavení, pro tu následující budou podle Uďana růst počty specializovaných obchodů. Půjde zejména o ty oblasti, které byly doposud typické pro kamenné obchody, tedy potraviny, drogerie, výživové doplňky a věci spojené s péčí o zdraví. "Jen letos posílí prodeje těchto kategorií o desítky procent meziročně," tvrdí Uďan.

Už se nehraje jen o čas, chceme informace

Nákupní zvyklosti se mění. Podle Uďana přitom nejde jen o úsporu času, ale zákazníci si zvykli najít na internetu nejvíce rad, návodů a různých hodnocení všeho druhu, a tak rady od prodavačky nepotřebují. Majitelé online obchodů podle Shoptet, na jejíž platformě běží v ČR již 16.000 e-shopů, přicházejí se značkami, které na trhu nejsou běžně k sehnání a vidí v nich potenciál. E-shop si často zakládají i přímo výrobci. "Jen na Shoptetu se v průběhu loňského roku v těchto kategoriích zaznamenali přes dvě stovky takto úzce zaměřených nových obchodníků," potvrzuje Uďan.

Podle údajů platební brány PayU jsou české internetové obchody nejaktivnější ve středoevropském a východoevropském regionu v expanzi do zahraničí. Své zboží a služby v současnosti prodává do jiných zemí 37,6 procenta tuzemských e-shopů, což je podle PayU nejvíce ve střední a východní Evropě.

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) nedávno na základě dat studie nadnárodní asociace Ecommerce Europe uvedla, že v Česku roste elektronická komerce rychleji, než je průměr Evropské unie. Zatímco meziroční růst v Evropě jako celku přesáhl loni 11 procent, v ČR to bylo více než 17 procent. Loni poprvé přesáhla evropská e-commerce 500 miliard eur (12,8 bilionu Kč) obratu, předloni to bylo 489 miliard eur. APEK letos očekává nárůst až k 620 miliardám eur (15,9 bilionu Kč). Z dvou třetin procent se na obratu podílí západní Evropa, střední Evropa pouhými šesti procenty.

PŘEDPLATNÉ

Mohlo by vás zajímat

Masné výrobky pro děti: Které patří na jejich talíř a jaké raději odložit?

18.11.2019 | Problémem masných výrobků je, že uzeniny a paštiky obsahují příliš velké množství tuků, konzervačních látek a solí, zvýrazňovačů chuti a také jsou často vyrobeny z ne zrovna kvalitních surovin. Masné výrobky jsou tučné také i proto, že tuk je nositelem chutě a vůně.

Služba pro seniory, potřebné i maminky, co nestíhají denně vařit: Seznamte se, Jídlov!

11.11.2019 | I u nás se konečně objevují projekty, které jsou v cizině dávno funkční a úspěšné bojují proti plýtvání potravinami. Prozradíme vám, proč i vás nadchnou třeba aplikace Jídlov, která stojí na jednoduchém principu – nabízejí spotřebitelům za výhodnou cenu neprodané produkty z restaurací.

V Indonésii se vyrábí tofu plné rakovinotvorných dioxinů

15.11.2019 | V indonéském městečku Tropodo na východě Jávy se vyrábí ve 30 vývařovnách tofu, které je hojně konzumovanou místní potravinou a dobrým zdrojem bílkovin. Jako palivo kuchyně používají plast pečlivě vytříděný v USA a dovezený do Indonésie. Do ovzduší, ale také do potravinového řetězce, se dostávají nebezpečné jedy, k nimž patří i rakovinotvorný dioxin.

Nové číslo CZ TEST právě v prodeji!

Zajdětě si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Listopadové číslo koupíte v prodejnách BILLA, PENNY MARKET a KAUFLAND a vybraných novinových stáncích sítě Valmont