Londýnský starosta chce v MHD zakázat reklamu na nezdravé jídlo

Londýnský starosta chce v MHD zakázat reklamu na nezdravé jídlo

11.05.2018 | Londýnský starosta Sadiq Khan dnes navrhl, aby se v prostředcích městské hromadné dopravy zakázala reklama na nezdravé jídlo s vysokým obsahem cukrů, tuků a soli.

Bojovat tak chce především proti dětské obezitě, kterou označil za "časovanou bombu", informoval list The Guardian. Pediatři návrh uvítali, podle reklamních agentur by mělo opatření na obezitu jen malý vliv.

"Navrhuji zakázat reklamy na škodlivé nezdravé jídlo v celé síti metra a autobusů," uvedl dnes Khan na twitteru. "Chci snížit vliv a tlak, který může být vyvíjen na děti a rodiny, aby činily nezdravé volby," dodal starosta britské metropole. Zákaz by se měl týkat reklam na jídlo a pití s vysokým obsahem tuku, cukru či soli.

Cílem Khanova projektu je "výrazně" snížit míru obezity londýnských obyvatel do roku 2028. Kromě zákazu reklam na nezdravé jídlo v městské hromadné dopravě chce zakázat například i otevírání restaurací s teplým rychlým občerstvením v blízkosti škol.

Podle listu The Guardian by v případě, že by byl zákaz schválen, nemohli prodejci slazených nápojů v systému londýnské hromadné dopravy lákat zákazníky na klasický kolový nápoj, ale jen na jeho dietní variantu. Stejně tak by nemohly fastfoodové řetězce na svých reklamách nabádat ke koupi hamburgeru, mohly by ale propagovat své zeleninové saláty.

Podle londýnské radnice má britská metropole jednu z nejvyšších měr obezity v Evropě. Nadváhou či přímo obezitou trpí podle ní téměř 40 procent všech londýnských dětí ve věku deset a jedenáct let.

Iniciativu londýnského starosty přivítalo například sdružení britských pediatrů. "Obezita má ohromný vliv na lidi po celé zemi, obzvlášť na ty, kteří žijí v znevýhodněných oblastech, a jednou z hlavních příčin jejího nárůstu je reklama," uvedl předseda sdružení dětských lékařů Russell Viner. Podle asociace reklamních kanceláří (AA) ale bude mít chystané opatření na snížení počtu obézních lidí jen "malý vliv".

V rámci boje s obezitou Británie od počátku dubna zvýšila daň na slazené nápoje. Od července loňského roku se nesmí reklama na příliš tučné, sladké či slané potraviny zaměřená na děti objevovat na internetu ani v tisku. Už dříve byla zakázána taková reklama i v televizním vysílání, jehož diváky tvoří z více než 25 procent děti mladší 16 let.

PŘEDPLATNÉ

Mohlo by vás zajímat

dm nabízí už přes 1200 produktů biopotravin

09.01.2020 | Zákazníci se o složení a původ potravin zajímají čím dál tím více. dm vychází tomuto trendu vstříc a sortiment biopotravin neustále rozšiřuje. V současné chvíli nabízí prodejny a online shop dm na 39 značek a 1200 produktů potravin, které nesou označení bio.

Analýza: Před svátky řetězce nabízí v letácích víc alkoholu

11.04.2018 | Obchodní řetězce nabízí ve slevových letácích před svátky o půlku víc alkoholických nápojů než v jiných měsících. Před Vánoci vede pivo, před Velikonocemi se zvyšuje množství tvrdého alkoholu a bylinných likérů. Uvádí to analýza společnosti Česká distribuční, která letáky roznáší.

Popcorn: Zdravá kukuřička pro děti nebo časovaná bomba?

30.12.2019 | Stále častěji se setkávám s maminkami, které svým dětem nabízejí misky plné právě vypukaného popcornu. Na tom by nebylo nic zlého, pokud by se tak dělo jen výjimečně a s vědomím, že dítěti rozhodně nedávají nic dobrého. Opak je pravdou – vždyť je to přece „kukuřička“ a ta, jak je známo, do dětského jídelníčku patří, tvrdí většina z nich.

Nové číslo CZ TEST právě v prodeji!

Zajdětě si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Lednové číslo koupíte v prodejnách BILLA, PENNY MARKET a KAUFLAND a vybraných novinových stáncích sítě Valmont