Jedete na dovolenou s all inclusive? 5 tipů, jak na ní nepřibrat!

Jedete na dovolenou s all inclusive? 5 tipů, jak na ní nepřibrat!

06.08.2019 | Programy all inclusive vás nijak nelimitují, některé jsou dokonce nastaveny tak, že jen co se odnese snídaně, už na stole přistává snack a takto se stoly prohýbají až do pozdních nočních hodin. Ani to ale neznamená, že si z dovolené musíte přivézt i suvenýr v podobě pár kilogramů navíc.

<

„All inclusive je lákadlo, které se může proměnit v touhu užít si všeho co nejvíce. Není pak výjimkou, že právě kvůli nabraným kilogramům z dovolené nemáte tak dobrý pocit, jaký byste mohli mít, pokud byste dodržovali několik málo pravidel,“ říká Martin Škába, výživový poradce.

U formy stravování all inclusive se nejčastěji setkáte se švédskými stoly. Jejich velkou výhodou je, že si můžete vybírat to, na co máte chuť, ale i to co vám udělá dobře. „Pozor ale: To, jak jídlo kombinujete, podstatně ovlivní, zda se vám bude ukládat do podkožního tuku nebo ne,“ varuje Martin Škába. 

1. Sladkosti vždy s ovocem

Na snídani se snažte vyvarovat přemíry sladkých pokrmů ve formě buchtiček, dortů či nejrůznějších zákusků. „Nikdo se nechce na dovolené chovat jako asketa, hřešit je třeba, ale musíme vědět jak. Vždy, když si dopřejete nějakou tu sladkost, dejte si k ní zároveň jednu porci ovoce. To obsahuje nestravitelnou vlákninu, která pomáhá čistit střeva a snižuje tzv. glykemický index, neboli rychlost vstřebávání cukrů ze stravy,“ vysvětluje Martin Škába. Ovoce díky obsahu vitamínů, minerálů, enzymů a fotoživin pomůže zpracování sladkostí, aniž by se tělo příliš zatížilo. Bez něj se naopak rychle uloží do podkožního tuku.

2. Zelenina k hlavnímu jídlu

U obědu i večeře platí jednoduché pravidlo: Nenechte se zlákat neustálému přidávání si, naberte si vše na talíř najednou ve vaší přirozené domácí porci. Talíř si přitom rozdělte na tři pomyslné části: bílkoviny (maso, ryby, vejce nebo sýry), zelenina (ta by měla zaplnit minimálně půlku talíře) a příloha (cca ¼ talíře). „Vyvarujte se smažených pokrmů, z příloh upřednostněte rýži, luštěniny, těstoviny nebo vařené brambory. Zeleninu si ochuťte oleji, kterých jistě všude bude nepřeberné množství k otestování. Vyzkoušejte nejen extra panenský olivový, ale taky třeba mandlový nebo lněný,“ doporučuje Martin Škába.

3. Cola není na žízeň a jídlo se nezapíjí

Pitný režim se zejména v létě na sluníčku musí dodržovat. Slazené nápoje vám však dobře neudělají, dejte si raději neperlivou vodu. „Tu pijte i během jídla, musíte-li - ačkoliv jídlo je lepší nezapíjet vůbec, abyste nenarušovali proces trávení. Naprostým nepřítelem jsou pak rozhodně colové nápoje plné cukrů i éček, které se ukládají do podkožního a útrobníko tuku, a tak po nich budete rychle tloustnout.

4. Večer se vyhněte „tvrdému“ a sacharidům

Víno, pivo, míchané drinky – kdo by si jimi dovolenou nezpříjemnil? „Stejně jako u colových nápojů je tomu i s konzumací tzv. tvrdého alkoholu. Raději si dejte víno či pivo,“ radí Martin Škába. Dávno známou pravdou je také, to, že alkohol zvyšuje chuť na jídlo. Večer zapomeňte na sladkosti a sacharidy například v pizze nebo těstovinách a raději si dejte samotný sýr nebo carpaccio z dobré ryby. A opět nezapomeňte na zeleninu.

5. Nepřejídejte se, ale ani neomezujte

Pravidelnost stravy je základem všeho. I na dovolené. Nejezte proto ani tady jen třikrát denně, ale dopřávejte si svačiny. Váš metabolismus tak bude pořád pracovat a energii z jídla lépe spálí.

Zdroje informací, fotografie: www.skaba.cz, shutterstock

PŘEDPLATNÉ

Mohlo by vás zajímat

Díky narozeninám své dcery dnes dovážím měsíčně 3 kamiony potahovací hmoty na dorty

16.09.2020 | Nikdy nepekla a přesto dnes vede firmu, která dodává potahovací hmotu cukrářkám po celém Česku a části Evropy. Jak vidí sladký svět Monika Grgulová, zakladatelka Dortisimo.cz?

Vše má svá pravidla. Víte, jak na nákup okurky nebo cukety?

07.08.2020 | Okurky patří k základnímu sortimentu zeleniny a na pultech obchodů se s nimi dá setkat po celý rok. V zimě a časně jarních měsících se dovážejí ze Španělska za vcelku příznivé ceny. Podobně je tomu u cuket. Ty jsou nejlevnější právě v letním období. Víte ale podle čeho si je vybrat?

Z trhu se stahují rozinky z Íránu kontaminované ropnými oleji

17.09.2020 | Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) při kontrole ve velkoskladu zjistila, že 21 tun rozinek bylo kontaminováno ropnými oleji. Šlo o značku Rozinky Malayer. Distribuční společnosti - Orient Bohemia inspekce nařídila, aby je stáhla z trhu. V tiskové zprávě to dnes uvedl mluvčí inspekce Pavel Kopřiva.

Nové číslo CZ TEST právě v prodeji!

Zajdětě si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách BILLA, PENNY MARKET a KAUFLAND a na vybraných novinových stáncích sítě Valmont