Jarní saláty, které dodají vitamíny (ingredience hledejte na nedaleké louce)

Jarní saláty, které dodají vitamíny (ingredience hledejte na nedaleké louce)

28.05.2019 | Dodejte tělu po zimě vitamíny a minerální látky. Kromě salátu ze sezónní zeleniny ale můžete sáhnout i po pokladech z luk. Kopřiva i pampelišky mile překvapí jedinečnou chutí.

Stravovat se sezónně je pro tělo přirozené. Jaro je obdobím růstu, slunce a zeleně. „Tělo potřebuje po náročné zimě doplnit vitaminy a minerální látky. K tomu se skvěle hodí sezónní dary přírody," vysvětluje Mgr. Alena Přídová, hlavní výživová poradkyně NATURHOUSE. 

Pampeliškový salát s fenyklem

Ingredience:

1 šálek pampeliškových listů umytých a jemně pokrájených, 1 oloupané a pokrájené zelené jablko, 1 jemně pokrájená bulva středně velkého fenyklu, 3 polévkové lžíce citronové šťávy, 1–2 lžíce olivového oleje, 1 polévková lžíce kvalitního medu, sůl a pepř na dochucení, 1 polévková lžíce semínek ostropestřce mírně opražených nebo opražená lněná semínka

Postup:

Ve velké míse smíchejte pampelišku, jablko a fenykl. Přidejte citronovou šťávu, olivový olej a med. Dochuťte solí a pepřem podle chuti. Na silnostěnné pánvi 3–5 minut při střední teplotě grilujte semínka ostropestřce nebo lněná semínka a salát jimi posypte. Tuto verzi salátu můžete dále obměňovat i s jinými druhy zeleniny, například s chřestem a řapíkatým celerem. Vždy je vynikající.

Špenát z kopřiv

Ingredience:

800 g výhonků a listů mladých kopřiv, olivový olej nebo ghí, 1 cibule, 2 stroužky česneku, muškátový oříšek,

ocet, 4 ks vajec, sůl a pepř

Postup:

Kopřivy navršte do cedníku a prolijte je horkou vodou. Přestanou pálit a budete je moci snadno nasekat. Na pánvi rozpusťte máslo nebo olivový olej a osmahněte na něm drobně nakrájenou cibuli a česnek dorůžova. Přidejte posekané kopřivy a trošku vody. Vařte a míchejte přibližně 10 minut, než kopřivy změknou. Hlubší pánev vymažte olejem a nalijte do ní vodu, přibližně 8 cm na výšku. Vodu osolte, přilijte do ní lžíci octa a přiveďte k varu. Vařte ji na mírném plameni, aby jen zlehka bublala. Do vody opatrně rozklepněte vejce. Použít můžete i naběračku nebo talířek, ze kterého necháte rozklepnuté vejce do vody opatrně sklouznout. Vařte, dokud bílek neztuhne, asi 2–3 minuty. Potom děravou naběračkou vejce vylovte. Na talíř naservírujte horký kopřivový špenát a na něj vejce. V rychlejší variantě můžete vejce připravit třeba jako volské oko.

 

PŘEDPLATNÉ

Mohlo by vás zajímat

Namíchejte si letní drink. Máme tipy přímo od barmana

13.06.2019 | Přineste si kousek exotiky domů a vychutnejte si koktejly inspirované teplými letními večery, které jsou jako stvořené pro chvíle ve dvou i posezení s blízkými pod širým nebem.

Dejte si celer! Zpomaluje mimo jiné i nástup hormonálních změn

17.06.2019 | Ačkoli si celer pravidelně dávala už Kleopatra a to nejen, aby měla hustou hřívu, ale i pro jeho afrodiziakální účinky, dlouhou dobu měl nálepku nepopulárního outsidera. Nyní se ale karty otáčí. Celer zažívá doslova renesanci, plní menu těch nejlepších restaurací i Youtube kanály. Dejte mu šanci, receptů je spousta a zdraví prospěšných látek má na rozdávání.

Potřebujete snížit cholesterol? Musíte vědět, ve které hodiny jíst

17.06.2019 | V boji proti vysoké hladině cholesterolu záleží i na času, kdy jíme. Jestliže přesuneme 100 kilokalorií z pozdních večerních hodin na dobu oběda, "zlý" cholesterol se sníží. A když kalorie pocházejí z tuků, pokles je ještě výraznější, píše italský deník Corriere della Sera.

Vychází červnový CZ TEST

V prodeji již od 27. 5.