I jídlo má svůj makeup: Tyto triky se používají při jeho focení

I jídlo má svůj makeup: Tyto triky se používají při jeho focení

04.01.2019 | Kolikrát už jste byli smutní, když jste si objednali úžasně naducaný hamburger podle obrázku a z krabičky na vás vypadly dvě rozpadlé housky, ze kterých vám navíc do klína vyjelo maso, nebo jste si poručili dortík z menu s božskou šlehačkovou čepicí a na váš stůl přistálo spíš rozbředlé bláto? S vašimi chutěmi si právě pohrál šikovný fotograf a food stylista.

Obrázek vzácně vypadá jako realita. Na druhou stranu - je otázkou, jestli to, co na vás z plakátu kouká, skutečně chcete jíst. Pravdou je, že lahodně vyhlížející kulinářské nápady, které vidíme v reklamách, by byly cokoli jiného než chutné a patrně by nebylo ani spravedlivé je identifikovat jako jídlo.

Dáte si lepidlo po ránu?

Vezměte si příklad – snídaňové cereálie. Také vidíte tu fotku z krabičky, do které teče úplně pomalu mléko přímo od kravičky? Nenechte se zmást. Ve skutečnosti by tam mléko nateklo tak rychle, že by se nedalo ani vyfotit, takže se používá lepidlo nebo bílé mýdlo. Bezbarvým lepidlem je také potřeno vše, co má vypadat šťavnatě a oplývat vysokým leskem. Potírá se jím maso i hamburgerové housky, ovoce i zelenina. Mňam!

Maso? A kdo by se s tím vařil?

Maso se zásadně nevaří, ani nesmaží – nijak se tepelně neupravuje. Důvod? Smrsklo by se a kdo by se s ním vařil, když má foodstylista takový arzenál laků, sprejů a barev. Chutě nenahání ani způsob, jak nasimulovat páru. Nad propečeným kuřátkem, které je ve skutečnosti syrové, jen se potřelo směsí hnědého barviva, glazury a benzínu, se vznáší pára z namočené buničiny, kterou stylisté před tím na chvilku dali do mikrovlnky.

Hamburger se třemi patry?

Ani burgery nejsou tak objemné, jak se zdá. To, co z nich ve skutečnosti „big macky“ dělá, není nic než pár párátek, která se šikovně naaranžují k pohledové straně a buničina, kterou se patra vystýlají. Také cibule by nedržela bez pinetek a výztuží, stejně jako salát, který je pro jistotu potřen lepidlem – to, aby byl opravdu čerstvý!

PŘEDPLATNÉ

Mohlo by vás zajímat

Hustopečská mandlovice bude k mání jen do konce měsíce!

04.06.2019 | Hustopečská mandlovice, unikátní destilát vyrobený z vinného lihu a přírodního mandlového výtažku, se pod svým současným názvem bude prodávat nejspíš jen do konce června. Důvodem pro vynucenou změnu názvu je nařízení Evropské unie, podle něhož lze koncovku -ice používat pouze pro pálenky z příslušné suroviny.

Privátky BILLY porazily ve Volbě Spotřebitelů i ostřílené stálice

14.06.2019 | Společnost BILLA zabodovala v letošní anketě Volba spotřebitelů 2019, kde získala hned několik ocenění. Šest z nominovaných produktů napříč privátními řadami byly zvoleny novinkami roku 2019 v několika kategoriích, ocenění si odnesly výrobky privátních značek BILLA, BILLA Premium, Clever A FREE.

V KFC bude podvodník. Zatím prý jen na zkoušku

17.06.2019 | Řetězec rychlého občerstvení KFC známý obalovanými kousky kuřecího masa chce oslovit i ty, kteří maso nejedí. Ve 20 britských restauracích bude od příštího týdne do poloviny července nabízet sendvič, v němž je místo plátku kuřecího rostlinná bílkovina. Bude-li o novinku dostatečný zájem, zváží KFC její trvalé zařazení do nabídky, uvádí britská média.

Vychází červnový CZ TEST

V prodeji již od 27. 5.