Cenová válka. McDonald's nabídne v USA nové levné menu

Cenová válka. McDonald's nabídne v USA nové levné menu

7. 12. 2017 | Americká společnost McDonald's od ledna nabídne ve Spojených státech menu s položkami za jeden, dva a tři dolary (asi 22, 43, a 65 Kč). Podle agentury Reuters tak reaguje na zesílení cenové války ze strany konkurenčních značek.

McDonald's se tím vrací k politice, kterou už jednou opustil. V roce 2013 zrušil populární "dolarové menu". Majitelé jeho franšíz si stěžovali, že na příklad prodej dvojitého cheeseburgeru za jeden dolar ohrožuje jejich zisky, připomněla agentura Reuters.

Nové menu nabídne od 4. ledna nealkoholické nápoje libovolného objemu a cheeseburgery za dolar, malé kávové nápoje McCafe za dva dolary a takzvaná Happy Meals menu, nebo trojité cheeseburgery za tři dolary.

Podle Boba Goldina z americké poradenské společnosti Pentallect není tato strategie bez rizika. Agentuře Reuters řekl, že zvyšující se výdaje na potraviny a pracovní sílu by mohly z trhu vytlačit část majitelů franšíz, kteří tento růst nákladů nesou.

Konkurenční americký řetězec rychlého občerstvení s mexickým jídlem Taco Bell má v nabídce zhruba 20 jednodolarových položek. Provozovny Subway pak nabízejí patnácticentimetrové sendviče za 2,99 dolaru.

McDonald's podniká i v České republice. První provozovnu firma otevřela před 25 lety v pražské Vodičkově ulici.

PŘEDPLATNÉ

Mohlo by vás zajímat

Oblíbenou pochoutkou v SAE je během ramadánu medovník

26. 5. 2018 | Obyvatelé Spojených arabských emirátů si zamilovali medovník, a to natolik, že jeden obchodní řetězec v průběhu muslimského postního měsíce ramadánu denně prodá 3000 těchto dortů z medových plátů a sladkého krému.

Brusel rekonstruuje a modernizuje smažírny brambůrků

25. 5. 2018 | V zemi, kde je kornout s hranolky králem a majonéza královnou, se může zdát zásah do tradičních belgických smažíren této pochoutky riskantní.

Soukromý investor chce v Brně oprášit slávu nejslavnějšího sládka

23. 5. 2018 | Soukromý investor chce v Brně oprášit slávu patrně nejslavnějšího sládka české historie. Za více než 20 milionů korun opraví v centru bývalý městský pivovar, kde proslulý sládek František Ondřej Poupě do své smrti v roce 1805 působil.

Aktuální číslo

v prodeji od 25. 6.