Čaj na hubnutí vaše kila opravdu nespasí: Tipy, jak na to, aby to fungovalo

Čaj na hubnutí vaše kila opravdu nespasí: Tipy, jak na to, aby to fungovalo

04.07.2019 | Hubnoucí čajové směsi lákají svými účinky, mnohdy však jenom na přebalu. Obsah sáčků zázraky na počkání neumí a funguje jen jako pomocná berlička, která může mírně podpořit vaši snahu o to zredukovat pár kilo.

Čaje s názvem redukční nebo hubnoucí rozhodně nezajistí 10 kilo dole bez dalšího úsilí. Převážně obsahují bylinky, které mírně urychlují metabolizmus. A čím je metabolismus rychlejší, tím rychleji spalujeme kalorie. Abychom spalování ještě více podpořili, tak je dobré nejen jíst často a v malých dávkách, ale také  pravidelně pít. I vodu je totiž nutné v těle zpracovat.  Díky tomu naše tělo pořád „pracuje“. Čaje také obsahují kofein, který dokáže mírně zvýšit krevní tlak, zrychlit činnost srdce a tedy i metabolismus a tím zvýšit energetický výdej. Co od nich tedy čekat? Tyto směsi podporují trávení a mohou zmírňovat pocit hladu, zlepšují také vylučování a zabraňují zácpě. Tím můžete ztratit pár litrů vody a opticky zeštíhlet. S tukovými zásobami si ale rozhodně neporadí. 

Co najdete v čajích?

hubnoucích čajích najdete kmín, kopřivu, šalvěj, břízu, smetanku, lípu nebo lékořici. Problém pak může nastat ve chvíli, kdy trpíte ledvinovým nebo srdečním onemocněním. V těchto případech se totiž určité bylinky nedoporučují. U čaje z kopřivy nebo šalvěje se nedoporučuje, abychom je užívali dlouhodobě. Při nákupu „slimming“ čajů bychom si měli povšimnout i toho, zda neobsahuje sennu. Ta má totiž projímavý účinek, a proto mohou mít pak někteří z nás pocit, že pitím takového čaje hubnou, přitom pouze ztrácejí vodu a při dlouhodobém pití hrozí poškození správné funkce střev. 

Zelený čaj je ideální na snídani.Navíc snižuje riziko kardiovaskulárních nemocí a roztroušené sklerózy. Díky tomu, že obsahuje 2 až 5 % kofeinu, nastartuje metabolismus a pomáhá spalovat tuky. Tento účinek prý však není vyvolán snížením chuti k jídlu, ale omezením procesu trávení ve střevech a zvýšeným spalováním tuků.

Pokud potřebujete regulovat chutě, zkuste čaj z lístků cesmíny je bohatý na mnoho minerálů a vitaminy B a C. Je ideální, pokud vás nečekaně přepadne hlad. Navíc detoxikuje organismus, upravuje trávení a krotí přílišný apetit.

Je to o jídle

Pokud skutečně chcete zeštíhlet s trvalejším efektem, budete muset zapracovat zejména na svém jídelníčku. Z toho vyřaďte veškeré rychlé cukry, smažená jídla i sycené colové nápoje, omezte také kávu a alkohol, které přispávají k zadržování vody v těle. Jezte minimálně 5x denně v menších dávkách, mezi jídly pak dodržujte rozestupy maximálně 3 až 4 hodiny. První jídlo byste měli sníst hodinu po probuzení, poslední 2 hodiny před spaním. 

Nejrychlejšího efektu dosáhnete, pokud první týden vyřadíte veškeré přílohy, zaměříte se pouze na konzumaci bílého masa (krůtí, králičí, kuřecí, ryby)  se zeleninou (grilovaná, pečená, syrová). Maso můžete nahradit také vajíčkem. Druhý týden si přidejte přílohy, pouze však dva dny v týdnu, třetí týden zvyšte na tři dny a čtvrtý na čtyři přílohové dny v týdnu. 

Dodržujte také pitný režim, ideální je popíjet vodu ochucenou lístky máty, citronem nebo plátky pomeranče. 

PŘEDPLATNÉ

Mohlo by vás zajímat

Venkovní teploty stoupají! Víte, kolik tekutin byste ve vedrech měli vypít?

26.06.2019 | Horké dny jsou v plném proudu a pitný režim je jedna z nejdůležitějších věcí, na kterou bychom neměli zapomínat. Voda je základním stavebním kamenem lidského těla. Neměli bychom ji proto opomínat. V takovém případě bychom totiž mohli čelit dehydrataci, která s sebou nese mnoho rizik.

KitKat bude mít o 40 % méně cukrů než ostatní čokoládové tyčinky

23.07.2019 | Švýcarský potravinářský gigant Nestlé přišel na způsob, jak vyrobit čokoládu bez jakéhokoli přidaného cukru. Patentovaná technika spočívá ve využití bílé sladké slupky, kterou je obalený kakaový bob. Tato slupka, která přirozeně obsahuje cukr, se přemění na prášek, a tím se čokoláda osladí. Informovala o tom agentura Bloomberg.

Potřebujete snížit cholesterol? Musíte vědět, ve které hodiny jíst

17.06.2019 | V boji proti vysoké hladině cholesterolu záleží i na času, kdy jíme. Jestliže přesuneme 100 kilokalorií z pozdních večerních hodin na dobu oběda, "zlý" cholesterol se sníží. A když kalorie pocházejí z tuků, pokles je ještě výraznější, píše italský deník Corriere della Sera.

Nové číslo CZ TEST právě v prodeji!

Zajdětě si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Srpnové číslo koupíte v prodejnách BILLA, PENNY MARKET a KAUFLAND a vybraných novinových stáncích sítě Valmont