Kalkulátor BMI

...

Analýza: Před svátky řetězce nabízí v letácích víc alkoholu

11. 4. 2018 | ČTK

Obchodní řetězce nabízí ve slevových letácích před svátky o půlku víc alkoholických nápojů než v jiných měsících. Před Vánoci vede pivo, před Velikonocemi se zvyšuje množství tvrdého alkoholu a bylinných likérů. Uvádí to analýza společnosti Česká distribuční, která letáky roznáší.

Hodnotila letáky sedmi největších obchodních řetězců od loňského prosince do konce letošního března.

"Nabídka alkoholu v letácích v měsících bez svátků klesá až o polovinu. Průměrná sleva na alkoholické nápoje činila v prosinci 28,6 procenta a v březnu potom 28,2 procenta," uvedla společnost.

Podle ředitele firmy Petra Sikory se však ukazuje, že řetězce nenabízí jen zlevněné produkty, u 19 procent nabízených alkoholů nebyla výše slevy uvedena. "Zejména před Vánocemi bylo mnoho nabízených produktů v letácích vyloženě prémiového charakteru. Prodejci se snaží zaujmout zákazníky i jinými atributy jako je exkluzivita nebo originalita produktů," dodal.

V prosinci se z 943 alkoholických nápojů v letácích nejčastěji vyskytovalo pivo (247 případů), víno (192) a sekt (110). Z tvrdého alkoholu vedla whisky a bylinné likéry, které nabízely řetězce více než 60krát, následovala vodka. V lednu a únoru počet alkoholických nápojů klesl na 517, respektive 596 položek. "Patrný byl zejména lednový propad množství tvrdého alkoholu o téměř 60 procent a piva o 35 procent. V prosinci tvořil tvrdý alkohol 34 procent nabídky a v březnu dokonce 36 procent," uvedla firma.

V březnu mezi 802 alkoholy v letácích vedlo víno, následovalo pivo a likéry. Z tvrdého alkoholu byl nejfrekventovanější rum.

Spotřeba alkoholu podle údajů Českého statistického úřadu předloni vzrostla meziročně o 0,6 procenta. Každý Čech tak v průměru vypil 173,5 litru lihovin, z toho nejvíce piva. V hodnotě čistého lihu šlo o 9,9 litru, spotřeba se zvýšila o 1,3 procenta.


 

Diskuse

Vstoupit do diskuze