31.03.2017 ČTK
Japonská skupina Asahi dnes převzala Plzeňský Prazdroj. Největšího výrobce piva v ČR koupila s dalšími čtyřmi evropskými pivovary. Dá za ně téměř 200 miliard korun.
Dnešním dnem se uzavřela transakce, v rámci níž společnost Asahi koupila bývalé podniky pivovarnické skupiny SABMiller v Evropě, řekla ČTK mluvčí Plzeňského Prazdroje Jitka Němečková.
Organizace těchto firem nyní ponese název Asahi Breweries Europe Ltd. a bude přímo podřízená společnosti Asahi Group Holdings Ltd. v Tokiu. Regionální centrála bude v Praze.
Prodej Prazdroje byl součástí závazků stanovených komisí, které na sebe loni vzal AB InBev kvůli převzetí skupiny SABMiller. AB InBev dokončil transakci za 2,5 bilionu korun v říjnu. Evropská komise ale podmínila převzetí tím, že AB InBev prodá téměř všechny pivovarnické aktivity SABMilleru v ČR, Polsku, Maďarsku, Rumunsku a Slovensku. Asahi Group Holdings, 12. největší výrobce piva na světě, podle zdrojů kolem plzeňského výrobce chápe značku Pilsner Urquell jako superprémiovou; z celkové kupní sumy skupiny tvořila hodnota plzeňského pivovaru asi 60 procent. Podle pivovarských odborníků je odkup Prazdroje a dalších východoevropských značek SABMilleru japonskou skupinou pro plzeňský pivovar dobrou zprávou. Na výrobě piva by se nic měnit nemělo.
"Společnost Asahi nyní může s hrdostí prohlásit, že se touto transakcí spojila s pivovarnickou organizací světové úrovně, která vyrábí přední značky jako Tyskie, Lech, Timisoreana, Dreher, Ursus a Šariš a samozřejmě první zlatý ležák na světě Pilsner Urquell," řekl dnes Rjúiči Kitagawa ze skupiny Asahi. Loni v říjnu dokončila Asahi akvizici bývalých podniků SABMiller v Itálii, Nizozemí a ve Velké Británii, které zahrnují hlavně značky Peroni, Grolsch a Meantime.
"Prazdroj a Asahi spojuje nejen hluboká úcta k tradici, ale i ohromná vášeň pro inovace. Budeme tak jistě i nadále rozvíjet tradiční českou pivní kulturu a podporovat zájem o čepovaná piva i reagovat včas na změny v chování spotřebitelů a nabízet jim inovace našich produktů," řekl generální ředitel pro ČR a Slovensko Tom Verhaegen.
Asahi, výrobcem piva, lihovin, nealkoholických nápojů a potravin, působí ve více než 100 zemích. V roce 2015 prodal 20,5 milionu hektolitrů piva. Prazdroj předloni prodal v Česku a v cizině deset milionů hektolitrů piva, loňské prodejů zveřejní v polovině dubna. Prazdroj měl od počátku dubna 2015 do konce loňského března zisk před zdaněním 3,7 miliardy korun, meziročně o pět procent vyšší.
25.03.2024 | Kreativita a um šéfkuchaře, to jsou základní atributy kvalitního gastronomického podniku - ovšem jen do té doby, než žezlo v kuchyni přebere umělá inteligence. Nutno uznat, že její pokrm je dotažený do detailu a co víc - může jej ochutnat skutečně každý.
09.04.2024 | Omezit nadměrnou konzumaci soli a s ní spojené negativní dopady na zdraví má za cíl program Solíme méně. Program chce ukázat rizika nadměrného solení a možnosti, jak ho omezit. Zaměří se na restaurační zařízení a podpoří pokračování vzdělávacího programu ve školních jídelnách. Chce proškolit personál, navrhnout úpravu postupů a sledovat dopady.
22.03.2024 | Státní veterinární správa (SVS) nařídila stáhnout z prodeje krůtí šunku od výrobce LE&CO-Ing. Jiří Lenc, s.r.o. kvůli obsahu bakterie Listeria monocytogenes. Výrobek prodávaly pod dvěma různými obchodními názvy obchodní řetězce Tesco a Globus. Spotřebitelé, kteří mají šunku doma, by ji neměli konzumovat a mohou ji vrátit v místě nákupu.
Zajděte si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách Kaufland, Albert, Globus, Tesco a COOP, na vybraných novinových stáncích sítě Valmont a dalších, včetně vybraných poboček České pošty.